Zgłoszenie o usterce po raz pierwszy pojawiło się rok temu
Zgłoszenia o tym, że z Mercedesem EQC coś może być nie tak, pojawiły się już w połowie zeszłego roku. Jak informuje Autoevolution, pierwszą oznaką były ostrzeżenia o wycieku płynu chłodzącego.
Kupione w salonach samochody były doładowywane prądem, zupełnie jakby nic się nie stało. W końcu silniki nasączone płynem chłodzącym przestały działać. Za każdym razem trzeba było je wymieniać, dotyczyło to również niektórych akumulatorów.
Dla właścicieli tego modelu zamieszkujących w Chinach to spory problem, bo jak wiadomo zarówno model, jak i jego silniki trzeba sprowadzać z Niemiec. Tu powstał problem, bo z uwagi na to, że jest to nowy model, producent nie miał ich na stanie. Cały proces naprawy trwał powyżej 35 dni, co zgodnie z chińskim prawem jest niedopuszczalne.
68 egzemplarzy Mercedesa z usterką ma jeszcze gwarancję
Właściciele 68 samochodów wymienionych w ich wspólnym oświadczeniu, mają na nie gwarancję. Najstarszy w tym gronie pochodzi z 2020 roku. Co gorsza, wymiana silnika nie rozwiązała ich problemów.
Jeden z nich jest właśnie w takiej sytuacji. Zdecydował się na kupno modelu EQC od Mercedesa, chociaż był droższy od NIO i Tesli. Zrobił to ze względu na renomę i niezawodność, jaką oferuje niemiecka marka.
Właściciel był bardzo rozczarowany informacją o konieczności uzupełnienia płynu chłodzącego w lipcu 2021 roku. Jego samochód przejechał wtedy zaledwie 9800 km. Najgorsze, że tydzień po tym, jak uzupełnił ilość płynu chłodzącego u dealera, na ekranie samochodu pojawił się komunikat o błędzie i już nie ruszył.
Samochód udało mu się naprawić w połowie października ubiegłego roku, ale miesiąc później podczas ładowania auta znów zobaczył komunikat o niskim poziomie płynu chłodzącego.
Mercedes wymienił już 2 części w ciągu 4 miesięcy
Właściciel elektrycznego EQC udał się samochodem bezpośrednio do dealera. Otrzymał tam od niego informację, że silnik wymaga ponownej wymiany. To oznacza, że w nowym samochodzie wymieniono już dwóch napraw, po upływie czterech miesięcy i nie wiadomo czy to koniec problemów.
Niektórzy poszkodowani klienci Mercedesa już trzykrotnie wymieniali silnik. Wielu z nich ma obawy, że silnik ulegnie awarii, gdy samochód będzie w ruchu.
Zintegrowana grupa właścicieli EQC liczy obecnie ponad 300 członków, z których 150 miało problemy z silnikami elektrycznymi. Jeden z nich miał problemy z samochodem i wymieniał silnik po upływie 7 miesięcy od kupna. Doświadczył również problemu związanego z otwieraniem pokrywy bagażnika bez ostrzeżenia podczas jazdy.
We wspólnym oświadczeniu poszkodowanych 68 klientów Mercedesa nie brakuje gorzkich słów. Twierdzą, że niemiecki producent samochodów „celowo ukrył prawdę i zaprzeczył istnieniu wad konstrukcyjnych”.
Tym samym wzywają producenta do „ujawnienia istotnych informacji i rozwiązań dotyczących wad konstrukcyjnych silników Mercedes-Benz EQC” oraz „wcześniejszego rozpoczęcia procedury wycofywania wad jakościowych produktów motoryzacyjnych w celu wyeliminowania potencjalnych zagrożeń bezpieczeństwa”.
Chiński Caijing Magazine skontaktował się z Mercedesem i otrzymał informację zwrotną, że samochody zostały naprawione i zwrócone ich właścicielom. Nie wspomniał, jak długo to trwało ani ile razy wykonywano tę samą naprawę.
Jeśli chodzi o pismo wysłane i podpisane przez 68 poszkodowanych właścicieli, to producent nie odpowiedział na żadną z ich próśb. Napisał jedynie , że kontaktuje się z każdym z nich, by „aktywnie zrozumieć ich obawy i odpowiedzieć na nie w ukierunkowany sposób”. Nie tego oczekiwali.
Są dwie hipotezy związane z powtarzającą się awarią silników Mercedesa EQC
W związku z tym, że problem się powtarza, są dwie główne hipotezy dotyczące źródła tych problemów. Albo mamy do czynienia z wadą projektową, albo poważne problemy związane z jakością wykonania w przypadku chińskich egzemplarzy.
Jeśli pierwsza z nich byłaby prawdziwa, to takie same problemy mieliby właściciele Mercedesa EQC w Europie i pozostałych rynkach. Póki co nie słychać by ktoś je zgłaszał.
Czy Mercedes znajdzie źródło problemu, czy wycofa samochody do salonów? Zapewne wkrótce się dowiemy.
https://wrc.net.pl/mh-tesla-kontra-czolowka-niemieckich-producentow-trzech-sie-sciga-a-jeden-odpoczywa-wideo