Duster VS profesjonalne terenówki
O tym, że Duster 4×4 doskonale daje sobie radę w dziczy pisaliśmy niejednokrotnie
, chociażby w materiale o pojedynku tego modelu na śniegu z Audi Q7 Quattro. Z resztą na piaszczystych zboczach było podobnie, jednak tym razem Duster okazał się odrobinę lepszy od innego modelu producenta z Inglostadt – RSQ8.
Oczywiście w wymienionych wyżej materiałach wspominaliśmy, że nie wiemy w jakie opony wyposażone były obydwa Audi. Zwróciliśmy też uwagę na ogromną wagę tych samochodów. Te aspekty mogły więc w znaczący sposób utrudnić podejście Audi do prób w terenie. Nie spodziewaliśmy się jednak, że Duster będzie w stanie stanąć w szranki z prawdziwymi terenówkami – Suzuki Jimny i Ładą Nivą. A jak się okazuje – może. I wcale nie jest na straconej pozycji.
W przeciwieństwie do Audi Q7 i RS Q8, są to pojazdy przeznaczone stricte do jazdy w terenie. Co za tym idzie, są to proste i bardzo lekkie konstrukcje. Z założenia mają nie sprawiać problemu w jeździe poza normalnymi drogami. Duster to oczywiście zupełnie inne auto.
To rasowy SUV, który co prawda posiada napęd na wszystkie koła, ale ale nie jest to konstrukcja, która była przewidziana przez inżynierów i projektantów do jazdy off-roadowej. Jak sobie poradził w tej konfrontacji? Powiemy tylko tak: „Dacia – czapki z głów!” Czegoś takiego chyba nikt się nie spodziewał.
https://youtu.be/O8rITIwY3bA