To kombi podbija rynek
To niekwestionowany król amerykańskiego rynku kombi. Jeśli ktoś jeszcze dziś nie chce SUV-a, czy crossovera, najprawdopodobniej zdecyduje się właśnie na Subaru.
Jeszcze w latach 80. kombi były bardzo popularne. Był to ideał, wymarzony samochód dla idealnej rodziny. Jednak od lat 90. stopniowo popularność zaczęły zyskiwać SUV-y, wypychając nigdyś genialne kombi z rynku. Świadczą o tym statystyki – w USA udział całkowitej sprzedaży kombi skurczył się do wartości przekraczającej tylko odrobinę… 1%.
Kombi jest więc w USA gatunkiem zagrożonym, a oferta jest coraz mniejsza. Jednak Subaru Outback wciąż jest tam obecne i praktycznie zdominowało tę wąską gałąź motoryzacyjnego rynku. 154 623 sprzedane egzemplarze to tak wyjątkowy wynik, że Outback znalazł się 20 miejscu wśród najlepiej sprzedających się auto wszech czasów. A o zaledwie 100 aut przeoczył pozycję najbardziej poszukiwanego Subaru w USA.
Liczby nie do podrobienia
To fascynujące liczby, w którym ludzie nie chcą kupować kombi. W zasadzie nie ma drugiego samochodu, który sprzedawałby się tak genialnie. Trzeba jednak dodać, że jego popularność wynika z faktu, że nie jest „typowym” kombi.
Subaru Outback to połączenie kombi z crossoverem – w końcu nawet sam producent samochodów nazywa szóstą generację Outbacka… SUV-em. Z pewnością z tego powodu odnosi spory sukces, bo klienci nie muszą szukać nowości, tylko biorą coś, co znają.
Samochód jest także dostępny w Europie. Z 2,5-litrową benzyną o mocy 169 KM Subaru kosztuje około 200 000 zł. Ma automatyczną skrzynię biegów i napęd na wszystkie koła.