Maluch w rękach mistrza świata
Świąteczny czas już za nami i pewnie część z Was jest niezwykle zadowolona ze swoich prezentów, a część dostała kompletnie nietrafione podarunki. Pamiętajcie jednak, że liczy się gest. Na swój prezent nie może narzekać jednak Petter Solberg. Rajdowy mistrz świata pochwalił się za pośrednictwem mediów społecznościowych, że od jednej ze swoich przyjaciółek otrzymał: Fiata 126p!
Norweg przyznał także, że jeździł takim autem, gdy miał osiemnaście lat. Pochwalił również „monstrualną” moc rzędu 24 KM.
Mistrzowska kariera
Petter Solberg rozpoczął rywalizację w rajdach samochodowych w 1996 roku za kierownicą Volvo 242. Już rok później za kierownicą Toyoty Celici ST205 walczył w mistrzostwach Norwegii, w których zdobył piąte miejsce. W sezonie 1998 został mistrzem swojego kraju.
W mistrzostwach świata zadebiutował w 1998 roku na trasach Rajdu Szwedzkiego. We wspomnianej Toyocie został sklasyfikowany na szesnastym miejscu. Regularne starty na najwyższym poziomie rozpoczął już rok później. Broniąc barw Forda sezon 1999 ukończył na dziewiętnastu miejscu, rok później był dziesiąty, ale pod koniec sezonu zmienił barwy na Subaru.
Przesiadka do japońskiej konstrukcji okazała się dla Norwega niezwykle udana. W 2001 roku wywalczył pierwsze podium zdobywając drugie miejsce na Rajdzie Akropolu. Rok później wywalczył pierwszy triumf. Razem z Philem Millsem byli najlepsi na trasach Rajdu Wielkiej Brytanii. Co więcej triumf ten pozwolił mu na zakończenie sezonu na drugim miejscu. W 2003 roku zaliczył najlepszy rok w swojej karierze i wywalczył tytuł mistrza świata. Za Norwegiem znalazł się dopiero rozpoczynający swoją dominację Sebastien Loeb.
W sezonach 2004 i 2005 Solberg zdołał wywalczyć jeszcze wicemistrzostwo świata. Słabsza forma Subaru odbijała się jednak na kolejnych sezonach i zmusiła Norwega do zmiany barw. W 2009 roku za kierownicą prywatnej Xsary i C4 wywalczył piąte miejsce. Rok później startując jako prywatny kierowca wywalczył trzecie miejsce. Za kierownicą DS3 WRC w 2011 roku był piąty.
Uzyskiwane wyniki pozwoliły mu na ponowny angaż w ekipie Forda. Sezon zakończył jednak na piątym miejscu, co było dalekie od oczekiwań i Norweg zakończył regularne występy. Na trasach mistrzostw świata mogliśmy oglądać go jeszcze dwukrotnie. W 2018 i 2019 roku za kierownicą Volkswagena Polo R5 walczył w stawce WRC2. W rajdzie Katalonii był trzeci, a rok później w Rajdzie Wielkiej Brytanii najlepszy.
Norweg w swoim dorobku ma również mistrzostwo świata w rallycrossie. Solberg był najlepszy w sezonach 2014 i 2015.