Grubość klocków hamulcowych nieco różni się od siebie. Producenci mają swoje standardy wartości minimalnej i maksymalnej dla warstwy ciernej klocka. Ogólnie przyjmuje się, że graniczny poziom okładziny to około 1,5 milimetra. Oczywiście wpływ na to, jak szybko zużywają się klocki hamulcowe, ma wiele czynników.
Co ma wpływ na zużywanie się klocków hamulcowych?
Istnieje szereg przyczyn, które mają wpływ na szybsze zużywanie się klocków hamulcowych. Źródłem problemów może być niewłaściwy montaż podzespołów. Jeśli przylega one źle do tarczy hamulcowej, powstaje niewłaściwy punkt styku tych dwóch podzespołów, co prowadzi do niewłaściwego i szybszego ścierania się klocka.
Grubość klocków hamulcowych spada w mgnieniu oka, gdy intensywnie hamujemy. Dynamiczny styl jazdy z pewnością przekłada się na krótszą żywotność omawianego elementu układu hamulcowego. Znaczenie ma również miejsce eksploatacji pojazdu, ponieważ inaczej jeździ się w mieście w porównaniu do jazdy przede wszystkim w trasie.
Grubość klocków hamulcowych, a skuteczność hamowania – taka jest prawda!
Pora odpowiedzieć na jedno z najważniejszych pytań w dzisiejszym materiale: czy grubość klocków hamulcowych ma wpływ na skuteczność hamowania? Renomowani producenci tego rodzaju części motoryzacyjnych zapewniają, że przez cały okres życia klocków, aż do minimalnego poziomu starcia warstwy ciernej, skuteczność hamowania powinna być na takim samym poziomie. Eksperci polskiej firmy Steinhof podkreślają, że kluczem do sukcesu podczas utraty prędkości poza grubością klocków, jest sprawność całego układu hamulcowego.
Sprawdź stan techniczny układu hamulcowego!
Jeśli odczuwamy spadek skuteczności hamowania podczas jazdy, koniecznie trzeba sprawdzić układ hamulcowy. Najlepiej zacząć od kondycji tarcz i klocków hamulcowych. Jeśli ich parametry są w normie i ich poziom zużycia nie pozostawia wątpliwości, warto zainteresować się poziomem płynu hamulcowego w zbiorniku, a także szczelnością układu.
Bardzo ważna dla bezpieczeństwa jest szczelność przewodów hamulcowych. Eksperci Steinhof przypominają, że na skuteczność hamowania mają ogromny wpływ stan przewodów hamulcowych i parametry płynu, który znajduje się w układzie hamulcowym