Samochód pancerny wcale nie musi być niemiecką limuzyną. Ten sedan z 3-litrowym V6 jest naprawdę tani [ZDJĘCIA]

Samochód pancerny kojarzy się nam z drogimi, niemieckimi limuzynami takich marek jak BMW, Audi czy Mercedes. Ale wcale tak nie musi być, a ten sedan z 3-litrowym V6 pod maską jest w rzeczywistości całkiem tani. Jeśli boisz się o swoje zdrowie i życie na drodze, to może być bardzo ciekawy pomysł. 

sedan-opancerzony-renault-laguna-v6
Podaj dalej

Pancerny sedan i duży Diesel

sedan-opancerzony-renault-laguna-v6

Samochodów pancernych nie spotyka się codziennie, a nawet jeśli, to nie rzucają się one w oczy, aby można było je rozpoznać. Zazwyczaj są to jednak niemieckie limuzyny, co jest całkowicie logiczne. Jeśli ktoś potrzebuje ochrony na drodze, zapewne jest osobą majętną. Nie chce więc jeździć Skodą, czy Dacią. To bardzo proste. 

Nie mówiąc już o tym, że taka pancerna Skoda Fabia kosztowałaby ogromne pieniądze. To tak, jakby włożyć nitro do Dacii Duster. Nikt takich rzeczy nie robi. 

sedan-opancerzony-renault-laguna-v6

W końcu – jeśli pragniesz samochodu pancernego, rynek jest tutaj bardzo ograniczony. Wspomniane auta niemieckich marek kosztują nawet 2 lub 3 miliony złotych. Przy wyższych przebiegach ta cena spada, ale wciąż nie jest to tania zabawa. A co powiedzielibyście na francuski sedan z 3-litrowym V6 i opancerzeniem w dobrych pieniądzach?

3-litrowe V6 od Renault i atrakcyjna cena

sedan-opancerzony-renault-laguna-v6

Renault Laguna 3.0 V6 dCi z opancerzeniem to prawdziwa rzadkość. Samochód klasy średniej z opancerzeniem nie jest czymś, na co trafiamy codziennie. Oczywiście, czasami trafia się opancerzona Skoda Superb, ale bardziej w celach prezentacji, niż faktycznie na sprzedaż. 

Ta Laguna jest jednak w pełni sprawnym, prawdziwym zabezpieczonym samochodem. Nie znamy dokładnego poziomu ochrony, ale sądząc po zabezpieczeniach okien i wadze ponad 2 ton, powinna być wystarczająca. Jest też radio do bezpośredniej komunikacji z siłami bezpieczeństwa i elementy aktywnej ochrony przed napastnikami. Możesz siedzieć w aucie i nie bać się, że skądś nadleci kula. Na pewno nie dostanie się ona do środka. 

sedan-opancerzony-renault-laguna-v6

Ze względu na dużą masę, sześciocylindrowy diesel jest koniecznością, choć po silniku o mocy 235 KM i tak nie możemy oczekiwać niewiadomo jakiej dynamiki. Poza tym, to dość rzadki sedan, a jego przebieg to zaledwie 23 000 km. Biorąc to wszystko pod uwagę, cena 21 500 euro, czyli 99 000 zł nie jest zbytnio wygórowana. Owszem – za zwykły sedan Renault Laguna byłoby to dużo. Ale za Lagunę z silnikiem V6 dCi, minimalnym przebiegiem i kompleksową ochroną? Warto się nad tym zastanowić. 

Renault LAGUNA 3.0 dCi V6 pantser – Armored car

pancerny-sedan-renault-laguna-7

Przeczytaj również