Nowe elektryczne Subaru jak Toyota
Nikogo nie dziwi więc, że Subaru Solterra wygląda tak jak bZX4 z pominięciem kilku kosmetycznych różnic. Wśród nich znajdziemy tylne światła w kształcie szponów homara, konstrukcję przedniego zderzaka, czy zamkniętego grila w stylu Mustanga Mach-E. Nie zapominajmy też o znaczkach, dzięki którym można rozróżnić obydwa modele.
To samo dotyczy nowoczesnego wnętrza z dużym systemem informacyjno-rozrywkowym. Oba modele będą zapewne wyróżniać się tylko poprzez opcje wykończenia i kolorystyczne.
Zarówno Subaru, jak i Toyota, nazwały swoje kompaktowe crossovery prototypami. Ale poza kilkoma regionalnymi poprawkami, takimi jak kolor kierunkowskazów, są one w 99,9% gotowe do produkcji. Samochód ma mniej więcej taki samo rozmiar jak Forester.
Crossover z dwoma wersjami silnikowymi
Zbudowany na dedykowanej platformie elektrycznej e-TNGA, opracowanej przez Toyotę wraz z Subaru, nowy samochód ma takie same wymiary jak bZX4. Długość to 4690 mm, 1860 mm wysokości.
Podobnie jak w przypadku bliźniaczej Toyoty, Subaru będzie dostępne w dwóch wersjach silnikowych. Model z napędem na przednie koła i pojedynczym silnikiem elektrycznym będzie rozwijał 201 KM. Wersja z napędem na obie osie będzie miała dwa silniki (po jednym na każdą oś) i moc 215 KM.
W Japonii oba modele są wyposażone w akumulator litowo-jonowy o pojemności 71,4 kWh, który zapewnia wersji FWD zasięg około 530 km. Wersja z napędem na cztery na jednym ładowaniu przejedzie około 460 kilometrów.