Akcja dotyczy modeli Audi wyprodukowanych w 2021 roku
Kampania serwisowa obejmuje wiele modeli Audi, w tym: A8 i S8, 2022 A3 Sedan, A4 Sedan, A5 Sportback, S3 Sedan, S5 Sportback, Q3, Q5, Q5 Sportback, Q7, SQ7, Q8, SQ8, RS Q8, RS 6 Avant i e-tron GT
Problem nie dotyczy jedynie samochodów wyprodukowanych po 16 października tego roku, bo otrzymały już inną wersję oprogramowania. Jakkolwiek groźnie to brzmi, to do serwisów trafi blisko 3 tysiące samochodów, a wszystko za sprawą działań amerykańskiej agencji bezpieczeństwa NHTSA.
Dokładnie chodzi o problemy spowodowane usterką oprogramowania, która powoduje opóźnienie aktywacji kamery cofania. Dzieje się tak ponieważ niektóre uruchomione procesy mogą sobie nawzajem przeszkadzać.
Jak można się domyślać, problem dotyczy braku „widoczności do tyłu” i wydaje się łatwy do naprawienia.
Usunięcie usterki wymaga odwiedzin u dealera
W celu pozbycia się problemu, konieczna będzie wizyta u autoryzowanego dealera. Tam technicy bezpłatnie zaktualizują parametry urządzenia i przeprowadzą kontrolę.
Zanim to się stanie, właściciele Audi objętych akcją muszę poczekać na oficjalny start akcji serwisowej. Konkretna data jest nie jest znana ale może się zdarzyć, że będzie to przed świętami.
Wiadomo, że zarówno właściciele, jak i dealerzy dostaną informację w tej do 17 grudnia. Oficjalny numer akcji serwisowej Audi to 91CR. Amerykańscy klienci mogą w tej sprawie kontaktować się bezpośrednio z agencją NHTSA.