8-osobowy luksusowy SUV zaskakuje ceną
Dziś wiele producentów zmaga się z problemami w dostawach związanymi z kryzysem na rynku mikrochipów. Hyundai ma jednak inny „problem” ze swoim modelem Pallisade. Luksusowy SUV, mimo swojego charakteru, jest takim hitem, że nawet 7000 produkowanych aut miesięcznie nie jest w stanie sprostać oczekiwaniom klientów w USA.
https://wrc.net.pl/is-pilne-od-1-listopada-wchodzi-obowiazek-wymiany-opon-ale-nie-dla-wszystkich-kto-musi-wymienic-opony
Jeśli chciałbyś kupić duży samochód w nadwoziu typu SUV od Hyundaia, w Polsce musisz zadowolić się 4,8-metrowym Santa Fe w cenie około 170 tys. złotych. Dostajemy za to napęd na przód, ale na innych rynkach sytuacja jest nieco inna.
Topowy SUV z Korei jest dłuższy od europejskiego flagowca o 20 centymetrów, dzięki czemu oferuje trzy rzędy siedzeń. Klienci mogą wybrać dwa niezależne fotele w drugim i trzecim, lub trzyosobową kanapę. SUV Palisade może przewozić maksymalnie ośmiu pasażerów, co jest naprawdę niezwykłą liczbą.
Słabszy Diesel lub mocniejsza benzyna
Samochód jest w sprzedaży od trzech lat, ale wciąż jest ogromnym hitem. W samych USA sprzedaje się około 7000 egzemplarzy miesięcznie, a dealerzy mają problem z zaspokojeniem całego popytu. Amerykanie podobno kupowaliby nawet 9000 samochodów miesięcznie, gdyby tylko fabryka w Ulsan w Korei była w stanie sprostać tym oczekiwaniom.
Hyundai pracuje już nad przerzuceniem części produkcji do kolejnej fabryki w Jeonju, która głównie zajmuje się pojazdami użytkowymi.
SUV Palisade jest w ofercie Hyundaia nie tylko w USA. Jest dostępny też w rodzimej Korei, gdzie sprzedaje się w liczbach około 50 tys. egzemplarzy rocznie. Można go kupić również w Europie, ale nie Unii Europejskiej. W Rosji samochód dostępny jest z 2,2-litrowym turbodieslem albo 3,5-litrową benzyną. Pierwszy silnik ma 200 KM, drugi 249 KM. Co ciekawe, jednostka benzynowa została dostrojona specjalnie na rosyjski rynek, bo w innych przypadkach generuje 277 KM.
SUV na pełnym wypasie
W Rosji Palisade sprzedaje się równie dobrze, choć dostępny jest tam dopiero od stycznia. Początkowo było to tylko kilkadziesiąt samochodów miesięcznie, ale ostatnio liczba ta wzrosła już do 300. Mniejszy i bardziej popularny Santa Fe znajduje około 900 nabywców w tym samym okresie.
Jak na tak duże i świetnie wyposażone auto w nadwoziu typu SUV, Palisade jest naprawdę tani. Jego ceny w Rosji zaczynają się od 175 tys. złotych ze słabszym silnikiem typu Diesel. Za mocniejszą benzynę trzeba dopłacić około 3 000 zł. Otrzymujemy za to poziom wyposażenia Lifestyle, który obejmuje skórzaną tapicerkę, czy 8-calowy ekran multimediów. Standardem w Rosji jest także 8-biegowy automat, czy napęd na wszystkie koła.
Najbardziej wypasiony poziom Cosmos oferuje wersję 8-osobową, niezależną regulację foteli, ogrzewanie i wentylowanie. W tym przypadku trzeba zapłacić co najmniej 220 tys. zł. Ale otrzymamy za to skórę nappa, czy zestaw walizek premium.
https://wrc.net.pl/is-pilne-od-1-listopada-wchodzi-obowiazek-wymiany-opon-ale-nie-dla-wszystkich-kto-musi-wymienic-opony