Nowy SUV to będzie sprzedażowy HIT
Najnowszy SUV Hondy został zaprojektowany z myślą o zapewnieniu „komfortowej kabiny i praktyczności minivana”. Wszystko dzięki trzyrzędowej, sidemiomiejscowym wnętrzu – podobnie jak jego poprzednik. A to wszystko taniej niż podstawowa Dacia Duster.
Nowy BR-V oferuje więcej technologii i całkiem ekskluzywny wygląd w porównaniu z pierwszą generacją. Pod względem stylistycznym nie ma charakterystycznej linii okien jak jej poprzednik. Wygląda bardziej powściągliwie, ale też bardziej nowocześnie – zgodnie z najnowszym językiem projektowania Hondy.
Japoński producent nie opublikował żadnych zdjęć wnętrza nowego BR-V. Honda twierdzi jednak, że na zestawie wskaźników znajduje się 4,2-calowy wyświetlacz TFT i standardowy 7-calowy ekran dotykowy dla systemu multimediów.
Jest tańszy i większy niż Dacia Duster
Przestronna kabina ma przeprojektowane podłokietniki, mnóstwo schowków, kieszenie za siedzeniami, gniazdka 12V, osiem uchwytów na butelki z wodą oraz osłonę przeciwsłoneczną z lusterkiem do makijażu i lampką. Wyposażenie obejmuje pakiet systemów wspomagających kierowcę Honda Sensing oraz funkcje takie jak zdalny rozruch silnika, czy funkcja automatycznego blokowania Walk-Away.
Nowy SUV skrywa pod maską zmodyfikowaną wersję 1,5-litrowego silnika i-VTED o mocy 119 KM i momencie obrotowym 145 Nm. Moc jest przekazywana na przednie koła przez nową skrzynię biegów CVT, która ma poprawić zużycie paliwa.
Honda nie musiała obawiać się o normy emisji spalin
Decyzja Hondy o nie dodawaniu hybrydy została podjęta prawdopodobnie w celu utrzymania ceny na jak najniższym poziomie. SUV trafi bowiem na rynki azjatyckie, które nie mają aż tak ścisłych przepisów dotyczących emisji spalin, które obowiązują w Europie.
Od 2015 roku Honda BR-V sprzedała ponad 255 000 sztuk swojego SUV-a, co stanowi 30% sprzedaży w Indonezji. Tak więc nowa generacja została opracowana właśnie tam, gdzie również będzie produkowana. Honda nie ogłosiła jeszcze oficjalnych cen, ale mówi się, że nowy BR-V będzie kosztował podobne pieniądze do poprzedniego modelu. Ten rozpoczynał się od 63 000 zł, czyli tyle co nowa Dacia Duster.