Najbardziej trwałe i niezawodne używane do 7000 złotych. Niemcy mówią, że są nie do zdarcia! [RAPORT TÜV]

Najtańsze niezawodne samochody używane według niemieckich raportów TUV. Te samochody będą kosztowały około 7 000 zł, a po zakupie nie będziesz musiał dokładać do nich ani złotówki. Wśród kierowców często panuje przekonanie, że za kilka tysięcy nie da się kupić niezawodnego i trwałego samochodu. Niemcy mają jednak inne zdanie. 

volkswagen-golf-plus
Podaj dalej

Używane, trwałe i tanie

volkswagen-golf-plus-2

Zakup samochodu słynącego z niezawodności i trwałości w niskich pieniądzach? Ten pomysł wydaje się być tak odległy, jak zwycięstwo polskiej reprezentacji na EURO 2020. Wystarczy jednak sięgnąć po rozchwytywane starsze samochody, które statystycznie okazują się bardzo dobre. Używane auto wcale nie musi być skarbonką. 

W przeciwieństwie do nowych, używane samochody cieszą się rosnącym zainteresowaniem. Dlatego też często publikujemy niemieckie raporty TUV dotyczące różnych starszych samochodów. W przypadku używanych aut, to głównie niezawodność będzie decydować, czy będziesz zadowolony ze swojego zakupu. 

W poniższym zestawieniu znajdziecie najtańsze, najbardziej niezawodne samochody, które przetrwają bardzo długo. Oczywiście nie znajdziecie tu maszyn premium, samochodów sportowych, czy limuzyn. 

1. Ford Fusion (2002-2012)

ford-fusion-uzywane

Samochód to niemal klasyczny hatchback, ale delikatnie podwyższony. Dzięki temu świetnie sprawdza się w mieście, łatwo się do niego wsiada i wysiada. Ford Fusion to bardzo praktyczny samochód, który może pomieścić od 337 do 1175 litrów ładunku przy złożonych tylnych siedzeniach. 

Ford wcale nie musi być powolny. Pod jego maską znajdziecie 101-konnego benzyniaka, dzięki czemu od 0 do 100 km/h rozpędzi się w 11,1 sekundy. Jest to całkowicie bezawaryjny silnik, który przy odpowiedniej konserwacji wytrzyma dłużej niż większość innych samochodów w tych pieniądzach. 

Jest jednak kilka rzeczy, na które musicie zwrócić uwagę. Mogą pojawiać się luzy na kierownicy, skrzynia Durashift potrafiła sprawiać problemy, a system wtrysku w silnikach typu Diesel nie jest wieczny. Ale za to nie ma bolączek typowych dla aut w tym wieku. Ryzyko pojawienia się wycieku oleju, czy problemów z hamulcami i wydechem jest naprawdę niskie. 

Produkcja Forda Fusion zaczęła się w 2002 roku, więc ceny zaczynają się już od około 3000 zł, a za najbardziej zadbane egzemplarze z oceną TUV zapłacimy około 7000 zł. To bardzo przyjazna oferta biorąc pod uwagę to, co oferuje samochód. 

2. Honda Jazz (2007-2013)

honda-jazz-uzywane

To samochód dość podobny do Fusion i nie można nazwać go szczególnie modnym. Jednak jeśli szukamy czegoś taniego, to nawet młodym rodzinom ten samochód powinien się spodobać. Samochód oferuje zaskakująco dużą ilość miejsca we wnętrzu. Na pierwszy rzut oka nikt nie spodziewa się porównywalnych przestrzeni do limuzyny klasy średniej od 4-metrowego japońskiego hatchbacka. Ale Jazz to potrafi. 

Pod względem niezawodności, to jeden z najbardziej wytrzymałych samochodów. Jeśli znajdziesz dobrze utrzymany egzemplarz, który nie miał poważnego wypadku, nie będziesz rozczarowany. Jedyne kłopoty, jakie pojawiały się w tym samochodzie, dotyczyły automatycznej skrzyni biegów, przełącznika świateł drogowych i tylnych świateł jako takich. Warto również sprawdzić układ hamulcowy. 

Jeśli chodzi o sam silnik, zazwyczaj nie trapią go żadne poważne dolegliwości. Cena jest równie zaskakująca, co ilość miejsca jaką oferuje ta mała Honda. Jazz drugiej generacji zaczyna się od około 7500 zł, a za bardzo przyzwoity egzemplarz z przebiegiem maksymalnie 100 000 km zapłacimy maksymalnie 10 000 zł. 

3. Volkswagen Golf Plus

volkswafen-golf-plus-uzywane

Golf Plus nie jest stylowy, ale tutaj Volkswagen postawił wszystko na praktyczność. Bagażnik o pojemności 505 litrów pomieści znacznie więcej niż w zwykłym hatchbacku. I wcale nie musi to być samochód wolny. Możemy znaleźć egzemplarz z czterocylindrowym TSI, który będzie dysponował mocą 160 KM. 

Volkswagen zajmuje 5. miejsce wśród 10- i 11-letnich samochodów, więc tylko takie ikony jak Porsche 911 czy Audi TT są w lepszej sytuacji. A są to auta znacznie droższe. Nie zabrakło jednak słabych punktów. 

Od 8. roku życia istnieje ryzyko wycieków oleju, a w przypadku starszych egzemplarzy jest ryzyko pojawienia się korozji. Jeśli chodzi o silniki, to chyba tylko 1.4 TSi można uznać za nieco problematyczny. Najgorsze, co może się z nim stać, to problemy z rozrządem. Jeśli jednak zdecydujecie się na 2-litrowego turbodiesla wyprodukowanego przed 2005 rokiem, będziecie tylko „lać i jeździć”. 

Najtańsze Golfy Plus zaczynają się już od około 7000 zł. Za najbardziej obiecujące egzemplarze trzeba będzie zapłacić już nieco ponad 10 000 zł. Za taką cenę dostaniecie jednak bardzo dużo. 

Przeczytaj również