Nowa Dacia wyceniona
Wszystkie samochody jak jeden mąż drożeją z dnia na dzień. Producenci muszą dostosowywać swoje silniki do co raz to bardziej rygorystycznych norm, a co za tym idzie, pompować ogromne pieniądze w rozwój jednostek. Na szczęście Dacia wciąż pozostanie przystępna.
Wczoraj wieczorem poznaliśmy pierwsze ceny Dustera – na razie na rynek brytyjski. Dacia po lifcie będzie zaczynać się od 13 995 funtów (ok 74 600 zł). To zapewni mu pozycję jednego z najtańszych dostępnych SUV-ów w sprzedaży w Wielkiej Brytanii, a niewielka różnica względem „poprzednika” sugeruje, że podobnie będzie również w Polsce.
Dacia Duster w wersji wyposażenia Essential ma stalowe felgi i kontrastujące elementy wykończenia, a także manualną klimatyzację. Aluminiowe felgi dostępne są od średniego poziomu wyposażenia Comfort, który został wyceniony na 15 495 funtów (82 600 zł). Do tego dochodzą elektrycznie sterowane lusterka, przednie świata przeciwmgielne, kontrola zjazdu ze wzniesienia i 8-calowy ekran dotykowy.
Najwyższej klasy Duster Prestige kosztuje już 16 695 funtów (89 000 zł) i ma większe, 17-calowe felgi, przyciemniane szyby, automatyczną klimę i bezkluczykowy dostęp.
Ważne zmiany w liftingu
A czym różni się polift? Nowe przednie reflektory w kształcie litery Y i chromowana osłona chłodnicy. To dwa najbardziej rzucające się w oczy elementy nowego SUV-a. Po raz pierwszy Dacia zastosowała także przednie kierunkowskazy w technologii LED.
Nowe są także koła i spojlery, które zostały zoptymalizowane pod kątem aerodynamiki. To w połączeniu z łożyskami kół, oponami i bardziej wydajnymi światłami pomogło obniżyć emisję CO2 o 5,8 g/km. Mowa o= Dusterze z napędem 4×4.
Lekko przestylizowane jest także wnętrze, które zostało zaprojektowane przy udziale klientów Dacii. Otrzymało ono nowe materiały i przeprojektowaną konsolę środkową z dużym schowkiem i 8-calowym ekranem dotykowym. Integracja smartfona jest w standardzie.
Dobre wiadomości dla fanów LPG
Julian Ferry, dyrektor programowy linii Duster powiedział, że utrzymanie receptury SUV-a było nadrzędnym priorytetem, aby zapewnić ciągłą atrakcyjność. – Otrzymane przez nas opinie są bardzo dobre. Chcieliśmy jednak ulepszyć samochód, nadając mu nieco więcej świeżości. Poprawiliśmy drobiazgi, na które klienci są wrażliwi, jak system multimedialny z większym ekranem. Chcieliśmy również poprawić łatwość użytkowania, więc umieściliśmy nową konsolę środkową między przednimi siedzeniami, kilka portów USB, a także staraliśmy się poprawić efektywność energetyczną poprzez zmniejszenie emisji CO2.
Zmiany pojawiły się także pod maską. Najwyższej klasy silnik benzynowy TCe 150 jest teraz połączony z nową 6-biegową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów. A samochód Bi-Fuel, najbardziej popularny w kontynentalnej Europie, zyskał o 50% większy zbiornik LPG.