Audi idzie w elektromobilność
Dyrektor Audi w rozmowie z portalem powiedział: – Wiemy, że oferowanie silników spalinowych w mniejszych segmentach w przyszłości będzie dość trudne, ponieważ koszty wzrosną. W rezultacie firma podjęła decyzję o zakończeniu produkcji modelu A1, który nie doczeka się nowej generacji.
Nie wiemy jednak, kiedy model zostanie wycofany. To prawdopodobnie nastąpi dopiero za kilka lat, ponieważ hatchback otrzymał facelifting w 2018 roku. Nawet mimo to, jego sprzedaż w ostatnich latach drastycznie spadła. W 2016 roku Audi sprzedało 96 576 sztuk, natomiast w 2019 roku było to już o 20 000 mniej. W 2020 roku… kolejne 20 000 mniej. Dużą część ostatniego spadku można jednak przypisać pandemii koronawirusa.
A co z hybrydami?
Oprócz ujawnienia, że Audi A1 zostanie wycofane, Duesemann dodał, że firma będzie odchodzić od hybryd plug-in. Stwierdził, że są one tylko technologią pomostową do elektromobilności. Audi nie zamierza zwiększać sprzedaży hybryd typu plug-in, ponieważ firma chce przejść na w pełni elektryczne pojazdy tak szybko, jak to możliwe.
Audi wprowadzi w pełny elektryczne samochody dopiero w 2026 roku, a silniki spalinowe zostaną wtedy całkowicie wyeliminowane. Za wyjątkiem Chin, gdzie będą dostępne do 2033 roku.
Ważny debiut
Choć było to już wiadome, dyrektor potwierdził, że będą ogromne różnice między różnymi regionami na całym świecie. Jego zdaniem silniki spalinowe będą stanowić mniej niż 20% sprzedaży w Europie do 2030 roku. W. Chinach i USA liczby te będą wyższe, ale Duesmann nie operował tu konkretnymi liczbami.
Z innych nowości – Duesmann powiedział, że koncepcja o nazwie Grand Sphere zapewni podgląd tego, jak będą wyglądać przyszłe modele niemieckiego producenta. Samochód zadebiutuje już w tym roku na Salonie Samochodowym w Monachium i będzie miał niesamowite, futurystyczne wnętrze.