Elon Musk uważa, że Tesla może być jeszcze lepsza
Dyrektor generalny Elon Musk nie krył zadowolenia, z wyników testów przeprowadzonych przez IIHS. W informacji na zamieszczonej na Twitterze, zauważył jednak, że Tesla, ma jeszcze sporo do poprawy. Co za tym idzie, firma zamierza osiągnąć maksymalny wynik.
Insurance Institute for Highway Safety, właśnie zakończył testy nowego systemu zapobiegania zderzeniom czołowym w modelu Tesla Model 3 z 2021 r. Jak się okazuje wynik jest lepszy, w przypadku interakcji pojazdu z pojazdem i jest zaawansowany w przypadku interakcji z pieszymi.
Ocena Top Safety Pick+ jest najwyższym ogólnym wynikiem bezpieczeństwa IIHS, co oznacza, że jest trudna do osiągnięcia. Samochody, które znalazły się na liście Top Safety Pick+ IIHS, muszą uzyskać ocenę „Dobrą” w krytycznych testach. Taką samą ocenę muszą również uzyskać reflektory , co w przeszłości stanowiło dla Tesli wyzwanie.
IIHS has completed tests of the 2021 Tesla Model 3’s new camera-based front crash prevention system, which rates superior for vehicle-to-vehicle interactions and advanced for pedestrian interactions. Details: https://t.co/y3vGCv0P49 pic.twitter.com/rpH2WshbkF
— IIHS (@IIHS_autosafety) June 29, 2021
Diabeł tkwi w szczegółach
O ile ogólna ocena Tesli Model 3 z pure vision Autopilot w testach IIHS, zasługuje na ocenę Top Safety Pick+, o tyle konkretne wyniki pokazują, że jest nad czym pracować.
Na przykład w kwestii mocowania fotelików dziecięcych, Model 3 otrzymał jedynie ocenę „Dopuszczalne”. To samo dotyczy skali pomiaru obrażeń kierowcy Modelu 3, w dolnej części nogi/stopy.
Tesla Modelu 3, zdobyła wysoki wynik, w zakresie zapobiegania zderzeniom czołowym z pieszymi. Jednak poziom „Zaawansowany”, jest wciąż poniżej wyniku „Superior”
Ostatni tweet Elon Muska potwierdza, że Tesla będzie walczyć o lepsze wyniki. Szansa pojawi się za mniej więcej miesiąc. Tesla otrzyma do tego czasu lepsze oprogramowanie. docelowo trafi ono do wszystkich Tesli wyposażonych w komputery FSD.
To na pewno wpłynie na poprawę bezpieczeństwa i aktualizacja odbędzie się bezprzewodowo. Jak stwierdził sam Elon Musk, głównym wymogiem projektowym Tesli zawsze było bezpieczeństwo. Oceny bezpieczeństwa Tesli Model S, Model X, Model 3 i Model Y są tego dowodem.