To najgorsze silniki do instalacji LPG – uważajcie na nie!
Pierwszym z nich jest silnik 2.0 K20A6 Honda. Silnik ten oferuje co prawda dobre osiągi i rozpędza się do setki w 9 sekund, jednak montaż instalacji LPG w nim nie jest zalecany. Gaz prowadzi do szybkiego wypalenia gniazd zaworowych, przez co możecie narazić się na wysokie koszty. A uwierzcie nam, regeneracja głowicy to nie są tanie rzeczy. Instalacja LPG w tym silniku nigdy nie zdąży się wam zwrócić. Odradzamy!
Kolejnym silnikiem, który wam odradzamy do montażu gazu jest 1.4 G4FA Hyundai i Kia. Silnik o pojemności 1,4 litra z pozoru może dla niektórych wydawać się świetnym do montażu gazu. Niestety problem w tym silniku dotyczy elementów aluminiowej głowicy. Przez dwa, trzy lata nic się nie dzieje, aż w końcu bum. Dochodzi do zużycia zaworów, szybko spada moc, a oprócz tego rośnie zapotrzebowane na paliwo. Beznadzieja.
Czasami nie warto oszczędzać…
Na koniec odradzamy wam montaż LPG do 1.8 Z18XER Opla. Silnik ten o pojemności 1,8 litra ma 4-cylindrową głowicę, wolnossącą konstrukcję i 140 koni. Niestety w przypadku tego silnika gaz się nie sprawdza z uwagi na ogromne ryzyko szybkiego uszkodzenia zaworów, a co za tym idzie – kosztownego remontu głowicy. Jak widzicie więc nie w każdym silniku gaz spełni swoją rolę. Czasami jak chcecie zaoszczędzić postawcie po prostu na ekonomiczną jazdę. Wybór LPG do niewłaściwego silnika może bowiem skończyć się tragicznie…