Regeneracja, upcykling i elektryfikacja-to sposób na uniknięcie złomowania
Firma Lunaz opracowała już nową strategię. Na początek zamierza podjąć się konwersji i regeneracji śmieciarek i innych ciężkich pojazdów. Jak się okazuje, ma to związek z zakazem diesla, który po roku 2030 przestanie jeździć w Wielkiej Brytanii.
„Na świecie będzie istniało ponad 2 miliardy pojazdów o napędzie konwencjonalnym. Regeneracja, upcykling i elektryfikacja mogą zapobiec złomowaniu dużej części tych pojazdów. Nasze podejście pozwoli zaoszczędzić kapitał operatorów flot, jednocześnie radykalnie zmniejszając ilość odpadów w globalnym dążeniu do dekarbonizacji” – powiedział David Lorenz, założyciel i dyrektor generalny Lunaz
Działania inwestorów Lunaz, zdefiniują rynek regeneracji i konwersji niezbyt ekologicznych silników, na czyste układy napędowe. Firma ma na koncie sporo takich klasycznych „elektromodów”. Wśród nich są na przykład Rolls Royce Phantom V, klasyczny Bentley Continental czy Range Rover.
W ramach planu ekspansji, Lunaz uruchomi 500 miejsc pracy do 2024 roku.
David Beckham wykupił udziały, bo to dobry interes
Były piłkarz kupił 10% udziałów w spółce z Silverstone. Tym samym dołączył do inwestorów takich jak rodziny Rueben i Barclay.
Nowa Grupa Lunaz dzieli się na trzy spółki: Lunaz Design przekształca klasyczne samochody, Lunaz Applied Technologies przeprojektuje i i przerobi flotę specjalistycznych pojazdów przemysłowych. Lunaz Powertrain, który wyprodukuje opatentowany przez firmę gotowy modułowy elektryczny układ napędowy, dla producentów OEM i nie tylko.