Silnik bierze olej? Przede wszystkim nie panikuj!
Pamiętaj, że gdy silnik bierze olej, nie musi oznaczać to od razu ogromu kosztów dla Ciebie. Musisz sprawdzić branie oleju na 1000 km, czyli ile oleju musisz dolać po takiej trasie, aby ten był bez zmian. Mówiąc o standardowych pojazdach, gdy wykluczamy wycieki oleju, to za bezpieczną normę możesz przyjąć branie oleju w zakresie 50 ml na 1000 km. Jeśli po 1000 km zauważysz na końcówce bagnetu spadek poziomu oleju to oznacza to, że zużycie oleju jest większe niż wskazane.
Zapewne wszedłeś w ten artykuł, bo zastanawiasz się jak zatrzymać branie oleju i przerwać ten proces. Jeśli silnik nie ma wycieków, a bierze olej, to mamy tutaj dwa rozwiązania. Jednym z nich jest mały remont silnika, polegający na wymianie pierścieni tłokowych i szlif lub wymiana cylindrów. Koszt remontu silnika to około 1500-5000 zł, zatem wcale nie mały wydatek, dlatego też warto w pierwszej kolejności rozważyć zastosowanie dodatku do oleju o właściwościach regenerujących.
Pamiętaj co zrobić
Jednym z sprawdzonych rozwiązań jest dodatek do oleju silnikowego Ceramizer, który po dodaniu go do oleju, w trakcie jazdy rozpocznie proces regeneracji, tworząc tym samym na powierzchniach tarcia warstwę ceramiczno-metalową. Warstwa ta ma za zadanie odbudowanie i wypełnienie zużytych powierzchniach pierścieni tłokowych, cylindrów i panewek. Dodatek ten w wielu przypadkach zmniejszy lub zatrzyma branie oleju. Dzięki jego zastosowaniu zmniejszysz branie oleju i zabezpieczysz silnik przed dalszym zużyciem. Warto jednak pamiętać, że środek ten nie pomoże, gdy przyczyną brania oleju są uszczelniacze zaworowe.
źródło: Ceramizer