Venom F5 to samochód, który ma sprawić, że Koenigsegg One: 1 będzie wydawał się wolny, a Bugatti Chiron zbyt grzeczny.
F5 powstanie w nowym zakładzie firmy w Sealy, w Teksasie
Produkcyjny Hennessey Venom F5 to amerykański dream car, który – jeśli wierzyć w śmiałe twierdzenia jego twórcy – będzie najszybszym samochodem produkcyjnym na świecie. Stosunek mocy do masy wynosi 1,34 KM na kg
Ogromna moc i lekka konstrukcja pomagają ukształtować ekstremalną i nieposkromioną naturę F5, jako niepowstrzymanej siły w świecie hipersamochodów.
Pierwszy gotowy samochód ukończono w Wielkiej Brytanii, gdzie monocoque z włókna węglowego wyprodukował KS Composites.
Serce Venoma F5 waży 280 kilogramów
Opierając się na liczbach Hennesseya, zamontowany centralnie V-8 z turbodoładowaniem, nazwany przez firmę „Fury” – ma być najmocniejszym silnikiem, jaki kiedykolwiek zamontowano w seryjnym samochodzie.
Jest to popychacz, konfiguracja dobrze znana operacjom strojenia firmy, wybrana ze względu na jej kompaktowe wymiary i niższy środek ciężkości.
Zaprojektowana na zamówienie jednostka posiada całkowicie nowy żeliwny blok i aluminiowe głowice cylindrów. Każdy silnik jest budowany ręcznie, z komponentów wykonanych z wysokiej jakości metali, w tym aluminium, tytanu i Inconelu.
KIEROWCO! SPÓŹNIŁEŚ SIĘ Z WYMIANĄ OPON? SPRAWDŹ NAJLEPSZE OFERTY!;
Obejmują one wał korbowy, tłoki, zawory i korbowody
Hennessey twierdzi, że Venom F5 mknie z mocą 1817 KM
Plan jest taki, aby w przyszłym roku spróbować pobić pierwszy rekord na pasie startowym Kennedy Space Center. F5 ma przekroczyć prędkość 500 km / h na dwukierunkowym, zatwierdzonym biegu z użyciem samochodu o specyfikacji produkcyjnej.
Próba bicia rekordu zweryfikują światowej sławy niezależni eksperci Racelogic, z wykorzystaniem systemów akwizycji danych VBOX GPS.
Inżynierowie Racelogic / VBOX będą na miejscu, aby zainstalować, przetestować i skalibrować sprzęt do testowania prędkości w F5, aby zapewnić absolutną dokładność i przejrzystość.
Kokpit skoncentrowany na kierowcy
We wnętrzu F5 z dumą prezentuje prostotę klasy premium, w samochodzie nie ma nic, co byłoby peryferyjne podczas jazdy. Pomaga to w zmniejszeniu wagi i gwarantuje całkowitą koncentrację kierowcy – zupełnie jak u pilota siedzącego w kokpicie myśliwca.
Wnętrze jest wierne korzeniom samochodu, w którym widać surowe włókno węglowe, ale z nutą luksusu w postaci skórzanych paneli na drzwiach, desce rozdzielczej i siedzeniach
Kierownica jest inspirowana odrzutowcem myśliwskim, z gałkami i przyciskami wycieraczek, świateł, głośności i kierunkowskazów. Przełącznik obrotowy będzie przełączał między trybami dynamicznymi F5: Sport, Wet, Drag, Track i F5 V.Max.
KIEROWCO! SPÓŹNIŁEŚ SIĘ Z WYMIANĄ OPON? SPRAWDŹ NAJLEPSZE OFERTY!
Ten ostatni zapewnia pełną moc wyjściową
Do kabiny F5 można dostać się przez otwierane motylkiem drzwi
Samochód seryjny stracił koncepcyjne podniesione tylne skrzydło i zyskał znacznie większy tylny dyfuzor. Nie ma aktywnych elementów aerodynamicznych.
Poczwórne rury wydechowe pokryto Cerakote, aby pomóc w rozpraszaniu ciepła. Tylne światła mają małe otwory wentylacyjne a Hennessey umieścił główne chłodnice samochodu z przodu.
Boczne otwory wentylacyjne za drzwiami, kierują powietrze do skrzyni biegów i chłodnic oleju.
Venom F5 powstał od podstaw, po to by stać się american dream, który nie zasypia – absolutnie najszybszym samochodem drogowym na ziemi.
Dziś w dniu premiery, Hennessey potwierdził sprzedaż 12 z 24 sztuk Venom F5, które mają powstać.