Wydziały Komunikacji nie będą musiały wyrabiać stale nowych tablic dla nowych właścicieli przy sprzedaży samochodów firmowych.
Kupując samochód w Łodzi, a rejestrując w Warszawie, nie trzeba będzie wymieniać numerów na stołeczne
Osoba składająca wniosek o rejestrację pojazdu, może wnioskować o zachowanie dotychczasowego numeru rejestracyjnego. Dotyczy to również tablicy rejestracyjnej, jeżeli auto było już zarejestrowane w Polsce i posiada tablice zgodne z przepisami.
Rejestracja nowego samochodu przez dealera będzie możliwa od 4 czerwca 2021
Takie zlecanie rejestracji było wykonywane na zlecenie klientów i kosztowało 17 zł. Teraz sprzedawcy czekają na rozporządzenie, które szczegółowo określi, jak to zrobić krok po kroku.
Nabywca pojazdu w salonie sprzedaży, może upoważnić ten salon lub uprawnionego przedstawiciela tej placówki do złożenia wniosku o : rejestrację pojazdu, odbiór decyzji o czasowej rejestracji pojazdu, pozwoleniu czasowym i odbiór zalegalizowanych tablic rejestracyjnych.
Upoważnienie trzeba podpisać własnoręcznie, kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym. Salon sprzedaży pojazdów lub uprawniony przedstawiciel salonu będzie mógł, bez zbędnej zwłoki złożyć wniosek o rejestrację pojazdu w formie elektronicznej.
Łatwy proces rejestracji i oszczędność czasu
Formularz online, niezbędny do rejestracji nowego samochodu trafi do systemu teleinformatycznego wskazanego na stronie BIP ministerstwa do spraw informatyzacji.
Decyzję o rejestracji pojazdu i dowód rejestracyjny, właściciel pojazdu odbiera w urzędzie obsługującym salon sprzedaży lub sprzedawca prześle dokumenty, za pośrednictwem poczty, na wskazany we wniosku adres.
Spadek kosztów rejestracji
Zniesienie obowiązku wydawania karty pojazdu i nalepki kontrolnej oraz możliwość zachowania tablic rejestracyjnych poprzedniego właściciela spowoduje, że jednostkowy koszt rejestracji powinien zmniejszyć się nawet o 175 zł.
W związku z tym, że roczna liczba rejestracji pojazdów jest ogromna, obywatele powinni zaoszczędzić łącznie ponad 200 milionów złotych. W rezultacie samorządy, które dotąd pobierały wyższe opłaty, stracą dochód.