Volkswagen na czele
Chiny produkują najwięcej samochodów na minutę (48,9). To więcej, niż trzy następne – USA, Niemcy i Meksyk – razem wzięte (47,7). Rozbicie branży motoryzacyjnej na to, co dzieje się w ciągu jednej minuty, to świetny sposób na wizualizacje jej rozmiaru.
Raport MoneyShake.com pokazuje dane branżowe, rozkładając liczbę pojazdów produkowanych przez jednego producenta na minutę. Tutaj Volkswagen i Toyota górują nad resztą branży, wytwarzając odpowiednio 19,9 i 19,8 samochodów na minutę.
Hyundai zajmuje trzecią pozycję z dość sporo stratą, produkując 13,7 samochodów na minutę. Pozostali z największych 10 producentów samochodów to:
General Motors | 13 |
Ford | 12,2 |
Nissan | 11,0 |
Honda | 10,0 |
FCA | 8,8 |
Renault | 7,9 |
Nissan | 6,9 |
Wiodąca pozycja Volkswagena i Toyoty daje im również znaczną przewagę w przychodach. Te firmy zarabiają odpowiednio 1,9 mln zł i 2 mln zł na minutę. Choć Hyundai jest trzecim co do wielkości producentem, nie znajduje się nawet w pierwszej dziesiątce pod względem przychodów. Daimler zajmuje najniższy stopień podium z przychodami na poziomie 1,3 mln zł na minutę. Tuż za nim jest Ford (1 mln zł) i Honda (990 tys. zł).
Liczba sprzedanych elektryków na minutę
- Tesla – 42
- BYD – 26
- BJEV – 18
- BMW – 16
- Nissan – 10
- VW – 6
- SAIC – 6
- Geely – 9
- Hyundai – 8
- Renault – 7
Samochody są niezbędna potrzebą wielu milionów ludzi, ale łatwo nie zauważyć skali, z jaką działa branża motoryzacyjna. Te dane pomagają umieścić liczby w szerszym kontekście. Prawie 100 milionów samochodów produkowanych każdego dnia składa się z dziesiątek tysięcy części, niezliczonych kabli i dużej ilości miękkich w dotyku materiałów, które przecież muszą skądś w fabryce się wziąć.