Gigant samochodowy planuje wprowadzić pojazdy do sprzedaży, przed końcem marcem przyszłego roku. Będą one w stanie przejąć prowadzenie samochodu, w takich okolicznościach, jak ruchliwa autostrada.
Autonomia pojazdów jest klasyfikowana w skali od 0 do 5, gdzie 5 oznacza zasadniczo całkowitą autonomię.
Honda w oświadczeniu stwierdza, że otrzymana zgoda umożliwia zautomatyzowanemu systemowi jazdy, prowadzenie pojazdu zamiast kierowcy. Ma to nastąpić w określonych warunkach, na przykład gdy pojazd znajduje się w zatłoczonym ruchu na drodze ekspresowej”
Honda planuje na początek, rozpocząć sprzedaż Hondy Legend, wyposażonej w nowo zatwierdzony system zautomatyzowanej jazdy („ Pilot w korku ”)
Firma może teraz jako pierwsza na świecie, produkować masowo samochody z poziomem 3 autonomii, na skalę komercyjną
Kilku producentów samochodów posiada pojazdy, zdolne do jazdy autonomicznej na poziomie 3, ale tylko nieliczni posiadają ramy prawne zezwalające na ich sprzedaż i użytkowanie.
Japonia zmieniła ustawę o pojazdach drogowych, aby umożliwić sprzedaż takich pojazdów. Ministerstwo Ziemi, Transportu i Turystyki stwierdziło, że samojezdne samochody odegrają kluczową rolę w przyszłości kraju.
„Oczekuje się, że samojezdne samochody odegrają dużą rolę w rozwiązywaniu różnych problemów społecznych, z którymi boryka się nasz kraj, takich jak zmniejszenie liczby wypadków drogowych , zabezpieczenie transportu dla osób starszych i innych oraz poprawa produktywności w dziedzinie logistyki” – powiedział minister w komunikacie.
System jest zgodny z krajowymi przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa ruchu drogowego
System zaprojektowano tak, aby samochód ostrzegał kierowcę, że musi przejąć kontrolę, w przypadku gdy warunki nie są już odpowiednie do autonomicznej jazdy.
Producenci samochodów i firmy technologiczne toczą od lat zaciekłą rywalizację, o pozycję lidera w dziedzinie technologii autonomicznej jazdy. Mocnym rywalem Hondy jest Tesla, producent samochodów elektrycznych.
Analitycy twierdzą, że producenci samochodów wciąż są daleko do prawdziwego systemu poziomu 4, w którym uważa się, że samochód nie ma już kierowcy, tylko pasażerów.