Honda ostrzegała go od 8 lat
Około 63 miliony niebezpiecznych poduszek powietrznych Takata zostało wycofanych w samochodach w Stanach Zjednoczonych od listopada 2014 roku. Do września wymieniono 52 miliony.
To oznacza, że 11 milionów potencjalnie śmiercionośnych poduszek bezpieczeństwa wciąż znajduje się w samochodach poruszających się po drogach. Jedna z nich właście odebrała kierowcy życie – jak podaje Associated Press. To zwiększa światowa liczbę ofiar śmiertelnych poduszek Takata do 26.
Honda, we współpracy z National Highway Traffic Safety Administration ustaliła, że wadliwy napełniacz poduszki powietrznej był winny śmiertelnego wypadku z udziałem Civica z 2002 roku. Usterka poduszki powietrznej skupia się głównie na paliwie używanym do ich pompowania.
Na czym polega awaria?
Z biegiem czasu azotan amonu używany do napełniania poduszki staje się lotny z powodu rozkładu spowodowanego wahaniami temperatury i wilgotności. To z kolei prowadzi do eksplozji, która może wysłać fragmenty metalowego kanistra do kabiny pasażerskiej.
Honda twierdzi, że wysłała 15 listów do właściciela Civica w ciągu ośmiu lat. Kierowca samochodu niestety zginął w wypadku. NHTSA informuje, że poduszki powietrzne kierowcy i pasażera były uszkodzone, a oba napełniacze pęknięte. Informacje o tożsamości kierowcy nie zostały ujawnione.
Każda firma, która używała wadliwych poduszek powietrznych Takata, wymieni je całkowicie bezpłatnie. Wystarczy oddać samochód do dealera lub centrum serwisowego w celu wykonania pracy. Przy następnej wymianie oleju sprawdź listę pojazdów, których to dotyczy, aby upewnić się, że nie narażasz niepotrzebnie swojego życia.