Skoda Octavia z najmniejszym silnikiem w historii
Samochód w tej wersji wyposażony jest w malutki silnik o pojemności 1 litra. TSI generuje moc 108 KM i w standardzie współpracuje z 7-biegową skrzynią automatyczną DSG.
Jednostka ma trzy cylindry, turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek, lekką aluminiową skrzynię korbową oraz wyważone korbowody. Współpracuje z 48-woltowym akumulatorem litowo-jonowym, który według Skody pozwala na jazdę z wyłączonym silnikiem spalinowym przez… dłuższy czas.
Octavia e-Tec wyposażona jest także w system odzyskiwania energii, a zamówienia w Wielkiej Brytanii będzie można składać na nią od 22 września. Model będzie dostępny w dwóch wersjach nadwozia – liftback oraz kombi.
Nie będzie tanio
Najbardziej popularny model Skody dostępny będzie także w dwóch wersjach wyposażenia. W przypadku Octavii SE First Edition klienci będą musieli zapłacić w UK cenę 111 903 zł. Wariant kombi dostępny będzie natomiast od 116 805 zł. Musicie przyznać, że to całkiem sporo jak za Octavię z takim silnikiem.
To dopiero przedsmak zelektryfikowanej Octavii. W późniejszym terminie gamę uzupełni hybrydowy wariant plug-in Octavia iV oraz RS iV. W sportowej hybrydowej wersji otrzymamy benzynowy silnik 1,4 TSI w połączeniu z silnikiem elektrycznym. Łączna moc układu ma wynosić 242 KM i moment obrotowy 400 Nm.
https://wrc.net.pl/is-ta-slicznotka-za-bardzo-sie-rozmarzyla-wiec-jej-rolls-royce-wykorzystal-chwile-nieuwagi