Oszałamiająca Alfa Romeo ma ponadczasowy wygląd, a teraz ozdobiony został jeszcze pakietem ulepszeń mechanicznych i wykończeniowych Alfaholics GTA-R.
Giulia GTA – nie tylko wygląd
Prace rozpoczęły się od demontażu włoskiego dwudrzwiowego nadwozia i przywrócenia go do oryginalnego stanu. Samochód został następnie wyposażony w nowy 2,1-litrowy silnik GTA-R spec. Z niezależnymi przepustnicami i pakietem Motec ECU. Oryginalne modele GTA 1300 Junior osiągały moc 95 KM. Dzięki nowemu silnikowi ten samochód ma oszałamiające 230 KM.
Z silnikiem o pojemności 2,1 litra współpracuje nowa skrzynia biegów o krótkim przełożeniu. W samochodzie zmieniono także sprzęgło, koło zamachowe, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, czy półosie.
Nowoczesne wyposażenie
W innych miejscach, klasyczna Alfa Romeo może pochwalić się nowym układem wtrysku paliwa, specjalnie zaprojektowanym układem zawieszenia, pakietem ulepszeń hamulców GTA-R. Junior ma także zestaw 15-calowych kół, reflektory LED, czy zmodyfikowanego przedniego grilla tzw. scudetto.
Firma Alfaholics dokonała również szeregu modyfikacji wewnątrz samochodu. Zamontowali oni nowy system klimatyzacji, kierownicę z aluminiową obudową, sportowe fotele obite skórą, czy aluminiowe klamki drzwi. Znalazło się także miejsce dla podgrzewanej przedniej szyby, nowych nawiewów klimatyzacji, czy wełnianych dywaników.
Całość, połączona z mocnym silnikiem o pojemności 2,1 litra powoduje, że wielu z nas będzie patrzyło na tę Alfę z zazdrością. To projekt przypominający nieco HOMĘ RS, za którą odpowiedzialni są Krzysztof Hołowczyc i Michał Małuszyński. Oczywiście „polskie” klasyczne Porsche wydają się być dużo lepiej spasowane i jeszcze bardziej nowoczesne. Mimo to, dla fanów włoskich klasyków, ta Alfa Romeo Giulia GTA 1300 Junior z pewnością byłaby marzeniem.