Całość wygląda obłędnie!
Zmniejszenie pięciodrzwiowego Focusa do trzech drzwi wymagało nieznacznego skrócenia rozstawu osi. Jest to połączone z subtelnym przedłużeniem tylnego zderzaka, niezbędnym do dopasowania do przeprojektowanej konstrukcji tylnej części.
Tylna klapa została całkowicie przeprojektowana, aby pasowała do kultowego spojlera Coswortha z wielorybim ogonem. Pasuje też do karbonowej konstrukcji, która obejmuje nowe tylne światła i podwójny wydech. Z przodu znajdują się nowe reflektory i bardziej prostokątny przód, przypominający lata 90.
Kwadratowe tylne światła przypominają oryginalnego Coswortha, choć agresywny zderzak Focusa ST, w którym mieszczą się duże podwójne rury wydechowe, pasuje idealnie. Podobnie jest z przodu, gdzie pozostałości Focusa łączą się z elementami inspirowanymi Cosworthem. Mowa o małej kratce chłodnicy i wycięciu w masce, połączonymi z nowoczesnym przednim zderzakiem.
Prawdopodobieństwo, że Ford w najbliższym czasie będzie choć bliski wznowienia produkcji potężnego 3-drzwiowego hatchbacka, jest zerowe. Dzisiejsze samochody są dużo większe i skutecznie wyparły hatchbacki i sedany o sportowym zacięciu.