Około 20 lat temu Audi wzięło się porządnie do pracy i zaczęło budować samochody drogowe, które wzbudzały pożądanie. Nikt jednak tego nie zauważył. To tak, jakbyśmy mieli Mercedesa i BMW, Audi ciągnęło się gdzieś z tyłu, po czym nagle mieliśmy już „wielką trójkę” z Niemiec.
W ciągu ostatnich kilku lat Audi wykonało jednak niesamowitą robotę w zakresie stylizacji. Weźmy Q8 jako najlepszy przykład. To tylko kolejny duży, zuchwały SUV, który wygląda dużo ładniej niż większość swojej konkurencji.
To już 13 lat Audi A5 na rynku!
Mamy wreszcie A5 i A5 Sportback. Samochód ten został po raz pierwszy zaprezentowany w 2007 roku jako proste, eleganckie coupé. Za kreski odpowiedzialny był Walter da Silva, który miał powiedzieć: „A5 Coupe to najpiękniejszy samochód, jaki kiedykolwiek zaprojektowałem”.
Czterodrzwiowy Sportback trafił na rynek w 2009 roku, a samochód, który widzimy poniżej, to Sportback 2020. Otrzymał delikatną kurację niemieckiego tunera ABT i wszystko składa się tutaj w jedną całość.
ABT Sportsline, niemiecki tuner, dorzucił nowy tylny spojler, regulowane sprężyny zawieszenia i nowe koła dostępne w rozmiarach 19 lub 20 cali. Zmodyfikowali również wnętrze za pomocą niestandardowej nasadki przełącznika start-stop, zintegrowanych świateł powitalnych, czy osłoną gałki zmiany biegów.
Diesel zyskał nowy oddech
Bez obaw, ABT podziałało także w komorze silnika. Dobra wiadomość jest taka, że dla każdego znalazło się coś dobrego, nawet jeśli jeździsz Dieslem. Jeśli posiadasz model A5 40 TDI, ABT zwiększy moc i moment obrotowy odpowiednio do 270 KM i 539 Nm. To znacząca poprawa w stosunku do oryginalnych 230 KM i 500 Nm momentu. Ulepszenia dostępne są także dla silników 40 TDI o mocy 190 KM i 45 TFSI o mocy 265 KM.
Jeśli chcesz więcej, możesz także zdecydować się na Audi S5, które ABT zaprezentowało kilka miesięcy temu. Tam pod maską pracuje 3-litrowa benzyna V6 o mocy 380 Km i momencie obrotowym 560 Nm.