Rewolucyjna Klasa S
Pełne szczegóły tego systemu bezpieczeństwa będą opublikowane dopiero w przyszłym tygodniu, ale już dziś Mercedes zdradził co nieco o swoim wynalazku. Poduszki powietrzne na tylnych siedzeniach mają chronić pasażerów w przypadku zderzenia czołowego.
Poduszki wydają się być zamontowane z tyłu przedniego siedzenia i uruchamiają się po wykryciu kolizji. Najwyraźniej mają konstrukcję w kształcie litery U, co przypuszczalnie pozwala im działać jak rękawica łapacza w bejsbolu.
Rewolucja w Mercedesie! Nowa S Klasa na szpiegowskich zdjęciach wygląda jak jeden wielki tablet
Nie tylko poduszki powietrzne
Mercedes zauważył, że koncepcja tylnych poduszek jest zupełnie inna niż tych montowanych z przodu samochodu. Będą one w stanie również dostosować się do fotelików dziecięcych i będą działać w parze z nadmuchiwanymi pasami bezpieczeństwa. Wszystko to ustanowi całkowicie nowe standardy bezpieczeństwa dla pasażerów na tylnych siedzeniach.
Oprócz nowych poduszek powietrznych, Mercedes ulepszył też funkcję Pre-Safe Impulse Side. Wykorzystuje ona czujniki radarowe do wykrywania nieuchronnego zderzenia bocznego. Następnie napełnia poduszki powietrzne siedzeń, aby skierować pasażera i kierowcę na przednich siedzeniach w kierunku środka pojazdu. System nakazuje również zawieszeniu E-Active Body Control podnieść pojazd. Dzięki temu siła uderzenia przenoszona jest na sztywniejszą, dolną konstrukcję S Klasy.