Niezależnie od tego, czy wlejemy benzynę do Diesla, czy diesla do benzyny, najważniejszą rzeczą jest nie uruchamianie silnika.
Wlałem benzynę do samochodu z silnikiem Diesla – co robić?
To najczęstszy rodzaj nieprawidłowego tankowania. Dysza z pistoletu do benzyny może zmieścić się w szyjce wlewu zbiornika Diesla. Jeśli wlałeś benzynę do samochodu z silnikiem Diesla, najważniejsze jest, aby nie uruchamiać silnika!
Przekręcenie kluczyka pozwoli na krążenie paliwa, siejąc spustoszenie w całym układzie. Przed rozpoczęciem jazdy należy opróżnić zbiornik paliwa. Jeśli tego nie zrobimy, narażamy się na kosztowną naprawę układu paliwowego, lub całkowitą wymianę pompy, wtryskiwaczy, filtrów i zbiornika.
Wlałem Diesla do samochodu benzynowego – co robić?
To zdecydowanie rzadszy problem, ponieważ większość pomp Diesla nie pasuje do szyjki wlec benzyny. Jeśli jednak jakimś cudem uda ci się popełnić ten błąd, nie uruchamiaj silnika!
Niebezpieczeństwa związane z wlewaniem oleju napędowego do samochodu benzynowego są mniej poważne, niż na odwrót. Diesel jest cięższym i bardziej oleistym paliwem niż benzyna. Jeśli zrobiłeś ten błąd, możliwe że w ogóle nie uda ci się odpalić silnika.
Ile kosztuje naprawa?
To zależy od typu samochodu, wielkości silnika i tego, czy został uruchomiony, czy nie. Większość firm zajmujących się odzyskiem zaczyna od całkowitego opróżnienia zbiornika paliwa, aby usunąć zanieczyszczone paliwo.
Koszt wezwania specjalisty od odzyskiwania paliwa to około 1000 zł – na taką kwotę musimy być przygotowani, jeśli nie uruchomiliśmy silnika.
Jeśli jednak włączyliśmy motor, lub co gorsza pojechaliśmy ze stacji benzynowej, koszty naprawy mogą być niebotyczne – nawet do 20 tysięcy złotych.
O zwrot kosztów naprawy można ubiegać się w ramach swojej polisy ubezpieczeniowej, ale zwykle dotyczy to najbardziej kompleksowych polis.