Tankowanie benzyny premium do samochodu, który nie został zaprojektowany do jazdy na wyższych poziomach oktanowych, to nic innego jak spalanie pieniędzy bez żadnego wyraźnego powodu.
„Ale benzyna premium jest lepsza dla mojego samochodu!”
To największa bzdura, jaką słyszeliśmy. Benzyna premium owszem, jest lepsza, ale dla gościa, który jest właścicielem stacji benzynowej. Wszystkie wysokooktanowe paliwa mogą zaszkodzić twojemu biednemu, i tak zmęczonemu już Passatowi.
Inżynierowie próbują na wiele sposobów zwiększyć wydajność swoich jednostek napędowych. Producenci za wszelką cenę starają się doprowadzić do jak najwcześniejszego zapłonu paliwa, jeszcze nawet zanim odpali świeca zapłonowa. Jeśli jednak zostanie to zrobione nieprawidłowo, może zniszczyć silnik.
Szkoda pieniędzy i samochodu
Aby temu zapobiec, inżynierowie programują silnik do pracy na wysokooktanowym paliwie. Jak wszyscy wiemy, kosztuje ono dużo więcej pieniędzy. Z tego względu wielu producentów dostraja swoje silniki do pracy na paliwie o niskiej liczbie oktanowej, a na końcu ich klienci i tak stosują wysokooktanowe paliwo…
Jeśli twój silnik został dostrojony do pracy na 95 oktanach, wlewanie benzyny o większej liczbie oktanowej, tylko pogorszy pracę twoje samochodu. Najprawdopodobniej będzie cię to kosztować moc i wydajność. Im więcej dodatków wlewa się do paliwa, aby dostarczyć liczby oktanowej, tym mniej miejsca w zbiorniku na benzynę!
Kopcący Janusz w starym Passacie jest prawdziwym królem szos. Co on tu wykombinował?!