Policja podsumowuje pierwszy rok
Według danych policji za 1/3 wypadków śmiertelnych na drogach wciąż odpowiedzialna jest nadmierna prędkość. Brawura i lekceważenie przepisów są niebezpieczne nie tylko dla kierujących, ale i pasażerów, a także innych uczestników ruchu drogowego.
Stworzona pod koniec 2018 roku grupa SPEED w Komendzie Stołecznej Policji dała dobre efekty, więc szybko zdecydowano się wdrożyć ten model w całym kraju.
Kto pracuje w grupie SPEED?
Jak informuje policja, w wyspecjalizowanych zespołach służbę pełnią najbardziej doświadczeni policjanci z drogówki. Co więcej, dzięki szkoleniom z zakresu doskonalenia techniki jazdy cały czas podnoszą swoją wiedzę i umiejętności prowadzenia pojazdów.
Priorytetem grupy SPEED jest ograniczenie liczby wypadków drogowych. W osiągnięciu tego celu ma pomagać najnowocześniejszy sprzęt, m. in. szybkie radiowozy wyposażone w wideorejestratory.
Pierwszy rok grupy SPEED w liczbach
Od 19 lipca 2019 roku do 30 czerwca 2020 roku policjanci z grupy SPEED ujawnili 442 660 wykroczeń. Ile z nich związanych było z przekroczeniem prędkości? Aż 308 728. W wyniku przeprowadzonych kontroli prawo jazdy straciło 18 773 kierowców. Wszystkie za przekroczenie dopuszczalnej prędkości o więcej niż 50 km/h w obszarze zabudowanym.
Grupy SPEED nadal będą działać na terenie całej Polski. Na stronie policja.pl czytamy: – Wśród kierujących pojazdami budzą uznanie i jedynie osoby, które w sposób rażący łamią przepisy ruchu drogowego powinny mieć powody do obaw.
Poniżej prezentujemy kilka przykładów nieodpowiedzialnego zachowania, które ujawnili policjanci z grupy SPEED:
Ukrainiec w terenie zabudowanym pędził 140 km/h. Grozi mu do 5 lat więzienia!
300 km/godz. po S7. BMW grupy Speed miało problemy, żeby dogonić Mercedesa
Tesla cisnęła ponad 200 km/h po DK 86. Grupa SPEED poradziła sobie z autem Elona Muska
Dresiarz na motocyklu kontra policyjne BMW grupy SPEED. Skończył na bramie garażowej