Na pierwszy rzut oka prozaiczny błąd może przydarzyć się każdemu z nas. Pośpiech, nerwy, czy stres, nie są tutaj najlepszymi doradcami, o czym przekonała się ta kobieta w Volkswagenie Passacie.
To jedna z najbardziej efektownych wpadek na stacjach benzynowych ostatnich lat. Kobieta w niemieckim Eschborn zatankowała benzynę do swojego TDI i postanowiła sama rozprawić się z problemem. Po tym, jak zatankowała swojego Passata benzyną, wpadła na genialny plan. Wspólnie ze swoim towarzyszem niedoli przepchnęła Volkswagena do pobliskiej myjni, gdzie do wlewu paliwa wetknęła rurę odkurzacza.
Po wetknięciu końcówki odkurzacza do zbiornika paliwa próbowała wyssać z niego benzynę. Rozwiązanie – naprawdę genialne. Gdyby tylko opary benzyny nie zapaliły się i nie podpaliły ręki jej koleżanki. Następnie oczywiście zapalił się samochód, a potem odkurzacz. Wszystko zostało totalnie zniszczone, a naprawę oszacowano wówczas na około 30 000 euro.
Co robić w podobnej sytuacji?
Jeśli nasz Diesel ma pompowtryski lub listwę wtryskową common rail, szkodliwa może być dla niego nawet niewielka ilość benzyny. W takiej sytuacji paliwo odpowiada również za smarowanie układu wtryskowego, więc odpalanie silnika może spowodować uszkodzenie instalacji wtryskowej oraz zatarcie pompy. W takim przypadku pozostaje ci holowanie samochodu do mechanika lub wezwanie serwisu, który wypompuje z niego wlane paliwo.
A co jeśli nie posiadasz pompowtrysków? Takie systemy znane są w starszych silnikach Diesla i jeśli jest to bardzo mała ilość niewłaściwie wlanej benzyny, powinieneś zalać do pełna olej napędowy. Jednostka powinna spokojnie spalić niechciane paliwo. Warunkiem jest jednak niewielka ilość zatankowanej benzyny.
Diesel do benzyny?
O tego typu pomyłkę dużo trudniej, bowiem pistolet Diesla ma większą średnicę niż ten podający benzynę. Do większości samochodów nie da się go pop prostu włożyć, jednak dla niektórych nie ma rzeczy niemożliwych.
Samochody wyposażone w gaźnik powinny spokojnie poradzić sobie z niewielką ilością oleju napędowego. Niestety, nowoczesne silniki benzynowe wyposażone w jedno lub wielopunktowe wtryski paliwa będą miały z tym duży problem. W takiej sytuacji zalecamy odstawienie samochodu do serwisu, a także wymianę filtra paliwa.