Niektóre najmniejsze samochody przeznaczone głównie do jazdy miejskiej odnotowały znaczny wzrost cen. Ten problem w ostatnich latach nie wpłynął jednak na Fabię.
Oto pięć powodów, dla których jest to idealne miejskie auto.
Jeden z najtańszych w klasie
Ceny samochodów w tej kategorii znacznie wzrosły w ostatnich latach. Wynika to głównie z technologii, która jest w nich pakowana. Jeśli chcesz nowego Volkswagena Polo lub Seata Ibizę, musisz liczyć się z wydatkiem 17 000 funtów – nawet w wersji podstawowej.
Skoda jest w stanie wygrać ze wszystkimi swoimi rywalami pod względem ceny. Fabia w specyfikacji „S” zaczyna się od 12 990 funtów, co czyni ją jednym z najtańszych w swojej klasie.
Niczego ci nie zabraknie
Pomimo niskiej ceny początkowej Fabii, Skoda nie oszczędzała na podstawowym wyposażeniu. W standardzie otrzymamy 6,5-calowy ekran dotykowy z radiem DAB i Bluteooth, a także elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne i komputer pokładowy.
Samochód jest również wyposażony w niezwykle ważne autonomiczne hamowanie awaryjne „Skoda Front Assist”. System ten pomaga zapobiegać kolizjom i jest szczególnie przydatny w mieście. Na liście opcji dostępnych jest także wiele technologii wspomagających kierowcę – w tym monitorowanie martwego pola i asystent świateł drogowych.
Tani w utrzymaniu
Niskie koszty eksploatacji są fundamentalne w tej klasie samochodów. Modele te powinny być możliwie jak najtańsze w eksploatacji. I taka właśnie jest Fabia, która wyróżnia się na tle swojej konkurencji dzięki 1-litrowemu turbodoładowanemu silnikowi benzynowemu (w wersjach o mocy od 59 KM do 110 KM). Silniki są oszczędne i mogą pochwalić się imponującą emisją CO2 wynoszącą zaledwie 121 g/km.
OC za półdarmo
Składki ubezpieczeniowe nie stanowią dla większości kierowców ogromnego problemu. Jeśli jednak jesteś początkującym kierowcą, albo szukasz samochodu dla jednego ze swoich dzieci, może to być jeden z decydujących czynników.
Jeśli jest to dla ciebie ważne, powinieneś rozważyć kupno Fabii. Modele wykorzystujące 1-litrowy silnik o mocy 59 KM wpadają do najtańszej grupy ubezpieczeniowej. Powinno to zagwarantować niższe składki niż u konkurencji, z których wiele trafia do droższych grup.
Jest mały, ale praktyczny
Nie jest tajemnicą, że najmniejsze samochody znacznie urosły w ostatnich latach. Nowoczesne miejskie wozidełka są dziś w rozmiarach rodzinnych hatchbacków sprzed dekady.
Jeśli jednak mieszkasz gdzieś, gdzie każdy centymetr parkingowy jest na wagę złota, naprawdę potrzebujesz małego samochodu. Właśnie tam Fabia ma sens, ponieważ nie jest ani długa, ani szeroka. W porównaniu do rywali, na pewno będzie ją łatwiej zaparkować w zatłoczonym mieście.
Pomimo niewielkich rozmiarów, samochód jest wciąż imponująco przestronny. Bagażnik oferuje aż 330 litrów przestrzeni, a nawet wysoki, dorosły mężczyzna będzie mógł usiąść na tylnej kanapie w miarę wygodnie. Wszystko to dzięki nachylonej linii dachu, która zapewnia pasażerom imponującą przestrzeń z tyłu.