Temat przybliżył portal „Moto.pl”. Dla przykładu, zastanawiacie się, skąd wzięło się logo BMW? Nawiązuje ono do samych początków marki, czyli do przemysłu lotniczego. Logo marki obrazuje śmigła w kolorystyce flagi Bawarii. Ma to sens, prawda?
Każdy kojarzy też logo Subaru i słynne gwiazdy, plejady. Po wojnie japoński koncern lotniczy Nakajima Aircraft Company rozbity został na dwanaście różnych firm. Sześć z nich się zjednoczyło i założyło Fuji Heavy Industries, z którego później powstało Subaru. Sześć gwiazd w logo oznacza sześć firm „założycieli”
Kolejne interesujące logo to Toyota. Wiadomo – patrzymy i widzimy „T”, od Toyoty. Ale tak naprawdę na logotypie widać o wiele więcej – kiedy się przyjrzeć, w środku widać literki T, O, Y oraz A, a co za tym idzie – da się z nich stworzyć cały napis Toyota. Dodatkowo wszystko zawarte jest w okrąg, a całość przypomina kierownicę. Niby proste, a jednak takie genialne!
A Mercedes? Nie chodzi tutaj bynajmniej o celownik na masce – tzn. nie taki był zamysł inżynierów. Trójramienna gwiazda ma oznaczać trzy gałęzie przemysłu, które podbić chciał Mercedes, a więc ziemię, wodę i powietrze, skupiając się na produkcji samochodów, łodzi oraz samolotów. Co wy na to?