- Prosto z Włoch: Szersza, bardziej wściekła Alfa Romeo Giulia GTA będzie kosztować 800 tys. zł.
- Samochód powstał z okazji 110. rocznicy marki i jest ucieleśnieniem DNA Alfy Romeo
- Pod maską Giulii GTA pracuje 2,9-litrowy silnik V6 Bi-Turbo o mocy 540 KM
Alfa Romeo Giulia GTA i GTAm – specyfikacja, dane techniczne, przyspieszenie
Czym jest wersja GTAm?
To Giulia Quadrifoglio, tyle że bez tylnych siedzeń, z klatką bezpieczeństwa i spojlerem wielkości snowboardu. Wszystko to brzmi fantastycznie, tyle tylko, że przyjdzie nam zapłacić za nią 800 000 zł.
To bardzo duże pieniądze – takie, za które z łatwością kupimy niejednego supercara. Za taką kwotę można więc oczekiwać specjalnego traktowania. Alfa postarała się o to, by klient był zadowolony, więc każdy z 500 klientów będzie mógł wybrać spośród inspirowanych wyścigami malowań.
Wyścigowe DNA Alfa Romeo
Alfa Romeo twierdzi, że przy wyborze naklejek i pasków inspirowała się najbardziej prestiżowymi zwycięstwami GTA. W ich skład wchodzi m. in. żółty nos, który wyróżniał zwycięski samochód w Mistrzostwach Europy Samochodów Turystycznych w 1971 roku, asymetryczny nos GTA Sprint w latach 1965 – 1968, czy w końcu symetryczny nos GTA 1300 Junior.
Wybór pomalowanego nosa wynikał z potrzeby odróżnienia od siebie poszczególnych kierowców w tym samym wyścigu. Historyczna biała „maska” została ponownie zinterpretowana i w połączeniu z bocznymi paskami przywołuje dziedzictwo wyścigowe Alfa Romeo. Maska zawiera elementy naszego logotypu, takie jak biały krzyż i flagi Biscione i Włoch.
Fratelli d’Italia
Jeśli jednak nie przemawiają do ciebie wyścigowe malowania, wybór standardowych kolorów jest dość mocno ograniczony. W ofercie znalazły się po prostu kolory czerwony, biały i zielony, aby oddać hołd włoskiej fladze. Dużo więcej indywidualnych opcji znajdzie się na klatce bezpieczeństwa GTA, pasach bezpieczeństwa, szwach, czy kolorze zacisków hamulcowych.
Masz około 800 000 zł wolnej gotówki? Marzysz o skonfigurowaniu własnej GTA? A może po prostu się nudzisz? Tutaj znajdziesz konfigurator Alfa Romeo.
Co słychać pod maską?
Potężny silnik Alfa Romeo 2.9 V6 Bi-Turbo, wykonany w całości z aluminium jest w stanie uwolnić, w standardowej konfiguracji, moc 510 KM, a w Giulii GTA 540 KM, dzięki skrupulatnej kalibracji wykonanej przez inżynierów Alfa Romeo, którym udało się również zoptymalizować zastosowanie nowego centralnego układu wydechowego Akrapovič, wykonanego z tytanu i dostarczającego unikalny dźwięk silnika. Wnętrze samochodu zachwyca nowymi detalami, jak wykończenia z Alcantary deski rozdzielczej, paneli drzwi, schowka, słupków bocznych i pasa środkowego foteli.
Jednakże sama moc nie wystarczy dla zapewnienia niezwykłych osiągów. Prace nad zmniejszeniem masy pojazdu były niezwykle skrupulatne i dały imponujące wyniki w GTA. Tutaj masę udało się zmniejszyć o 100 kg, dzięki zastosowaniu ultralekkich materiałów, jak włókno węglowe, z którego wykonano wał napędowy, maskę silnika i dach, zderzak przedni, nadkola przednie i elementy nadkoli tylnych oraz konstrukcję sportowych foteli z sześciopunktowymi pasami bezpieczeństwa Sabelt.
Włoska marka mimo swoich korzeni zdecydowała się na ogumienie francuskiego producenta firmy Michelin. Na pięknych felgach znajdziemy bowiem opony Michelin Pilot Sport Cup 2 R. To opona o charakterystyce maksymalnie torowej, ale z homologacją drogową. Stanowi idealny kompromis dla ludzi chcących korzystać ze swoich maszyn na popularnych Track Day’ach.
Wybierasz się na Track Day, ale nie wiesz która opona będzie najlepsza?