Układ hybrydowy będzie wykorzystywał 48-woltową magistralę. Silnik elektryczny będzie wspomagać pojazd podczas mocnego przyspieszania. Na potrzeby nowego modelu zostanie również przeprojektowana skrzynia DSG. Skoda zdecydowała się także na napęd na wszystkie koła.
Zmodyfikowany 2-litrowy silnik czterocylindrowy zostanie podkręcony na okrągłe 400 KM, a jego moment obrotowy wyniesie 600 Nm.
Sportowy wariant bestsellera Skody czwartej generacji charakteryzują eleganckie, czarne elementy nadwozia. Producent zaoferuje nową generację modelu Octavia również w trzech innych zelektryfikowanych wersjach.
Jedną z nich jest Octavia iV, czyli hybryda typu plug-in o mocy 204 KM. Do niej dołączają dwa modele e-TEC o mocy 110 KM i 150 KM, które po raz pierwszy wykorzystują technologię miękkiej hybrydy.
– Wprowadzając model Octavia RS iV rozpoczynamy nowy rozdział w pełnej sukcesów historii naszych modeli RS. Po raz pierwszy wykorzystujemy napęd hybrydowy plug-in w topowym, sportowym aucie. Dzięki takiemu rozwiązaniu nowa Octavia RS iV charakteryzuje się większą wydajnością i sportowym charakterem. Wszystko to przy jednoczesnej redukcji zużycia paliwa i emisji CO2 – komentuje Christian Strube, członek zarządu Skody do spraw rozwoju technologicznego.
Najmocniejsza 400-konna wersja Octavii RS nie będzie jedyną dostępną na rynku. Skoda wyposażyła także model Octavia RS iV w silnik 1.4 TSI (110 kW/150 KM) oraz elektryczny silnik 85 kW. Razem oferują one moc 180 kW (245 KM) i maksymalny moment obrotowy 400 Nm, który przenoszony jest na przednią oś za pomocą 6-biegowej automatycznej skrzyni DSG.
Tak będzie wyglądała nowa Skoda Octavia RS. Petarda! Aż ślinka cieknie [ZDJĘCIA]
Według nieoficjalnych informacji przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie nowej Octavii zaledwie 5,1 sekundy. Prędkość maksymalna wyniesie 260 km/h.