Popularność segmentu D maleje z roku na rok. Ludzie coraz rzadziej sięgają po klasyczne sedany, ale także hatchbacki i kombi. Nastał nowy trend, który zresztą znakomicie widać na polskich drogach – zdecydowanie dominują samochody typu SUV
Rynek samochodów typu sedan w 2019 roku zmniejszył się o 7%. Przy czym, od razu musimy zaznaczyć, że większość „wyniku” w tym przypadku i tak zrobił rynek chiński, a kolejną pozycję w zestawieniu zajmują USA i Kanada. A jak jest w Europie? Tutaj sprzedaż stanowiła zaledwie 6% wyniku globalnego!
Jeśli chodzi o hatchbacki, to tutaj globalne zainteresowanie spadło o 12%. Natomiast tu sytuacja wygląda nieco inaczej, bowiem takie samochody cieszą się największą popularnością w Europie, a praktycznie nie kupuje się ich w Chinach, czy w Ameryce Północnej.
Nowym królem rynku europejskiego zdecydowanie jest SUV. Jeśli chodzi o rejestrację nowych aut, to segment B stanowi ponad 40% rynku! Zresztą, taki trend widać każdego dnia naszych drogach. Polacy… i Europejczycy w ogóle pokochali SUV-y i na razie nic nie zwiastuje, aby ta sytuacja się zmieniła.