Samochód otrzymał nazwę Levante Esteso V2, przy czym „esteso” to po włosku „obszerny”. Oznacza to, że ulepszenia obejmują znaczny wzrost mocy we wszystkich wersjach silnikowych, w tym w najwyższym Trofeo.
Pod jego maską pracuje zbudowany przez Ferrari 3,8-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem. Aktualnie wyciąga 615 koni mechanicznych i dysponuje momentem obrotowym rzędu 820 Nm. W standardzie jest to 582 KM i 730 Nm momentu.
Standardowe Maserati Levante Trofeo przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 4,1 sekundy, a jego maksymalna prędkość wynosi 300 km/h. Z pomocą Noviteca sprint skrócił się do 3,8 sekundy, a długi dystans wydłużył do 309 km/h.
Pozostałe ulepszenia SUV-a obejmują 3-litrową benzynę i diesla V6. Ten pierwszy ze standardowych 424 KM wyciąga teraz 494 KM, natomiast moc diesla wzrosła z 280 do 317 KM.
Szeroki body kit może być dopasowany do wykończeń Gran Sport, GTS i Trofeo. W jego skład wchodzą poszerzenia błotników, maska i tylny spojler – wszystko wykończone we włóknie węglowym. Czy tak właśnie wygląda SUV marzeń?