Trzy nowe modele są uzupełnieniem debiutanckiego 330e Sedan, który został zaprezentowany jeszcze w zeszłym roku.
Pod maską każdego z tych egzemplarzy pracuje 2-litrowa, czterocylindrowa jednostka BMW TwinPower Turbo produkująca 181 koni mechanicznych. Sparowanie z elektrycznym motorem i 8-stopniową skrzynią biegów Steptronic oznacza 111 KM, które otrzymamy extra.
Łącznie będziemy więc mieć do dyspozycji 248 koni mechanicznych. To jednak nie wszystko. BMW przygotowało dodatkowe 40 KM, z których będziemy mogli skorzystać przez 10 sekund za pomocą dodatkowego „dopalacza”. Moment obrotowy całego zestawu wynosi 420 Nm. Hybrydowe warianty BMW Serii 3 wyposażone są w opony Michelin Pilot Sport 4S. To opona stanowiąca kompromis między sportowymi osiągami, a komfortem potrzebnym do codziennego podróżowania.
330e Toruing z napędem tylko na tył osiągnie pierwsze 100 km/h w 6,1 sekundy, natomiast prędkość maksymalna wyniesie 220 km/h. Wyłącznie na energii elektrycznej będziemy mogli przejechać 65 kilometrów, co jest wynikiem bardzo rozsądnym.
Dla tych, którzy potrzebują większej wszechstronności, BMW wypuściło także 330e Sedan i 330e Touring sparowane z napędem na cztery koła xDrive. Dzięki niemu sedan rozpędzi się do 100 km/h w 5,8 sekundy, a wskazówka prędkościomierza zatrzyma się na 224 km/h.
W przypadku wersji Touring, przyspieszenie zajmie 6,2 sekundy, a maksymalna prędkość to 214 km/h. Co ciekawe, osiągi te są słabsze, niż w przypadku napędu na tył. Zasięg elektryczny sedana to 58 kilometrów, natomiast kombi z xDrive przejedziemy 55 kilometrów.
Akumulator wysokonapięciowy modeli 330e może być ładowany poprzez odzyskiwanie energii z hamowania, lub przez zwykłe domowe gniazdo. Ten drugi wariant zajmie nam około 6 godzin. Wszystkie modele wyposażone są w systemy bezpieczeństwa takie jak aktywna ochrona pieszych, kontrolę odległości parkowania, BMW Live Cockpit ConnectedDrive, w którego skład wchodzi inteligentny asystent BMW, usługi zdalne, Apple CarPlay i wiele innych.