Nowe technologie przyciągają się wzajemnie
Producenci samochodów, którzy wprowadzają najnowsze rozwiązania na rynek, często nawet eksperymentalne, potrzebują opon, dzięki którym otrzymają doskonałe informacje zwrotne na długim dystansie. Dlatego też w prototypach pojazdów autonomicznych często można znaleźć opony Michelin z podwójną mieszanką i ewolucyjną rzeźbą bieżnika.
Wiele z najbardziej ekstremalnych hipersamochodów również poszukuje ogumienia akurat od francuskiego przedsiębiorstwa, ponieważ wiedzą, że ich nieustanny rozwój i dbałość o wytrzymałe technologie, zapewni sprostanie niesamowitym przeciążeniom. Z tego względu najbardziej hardcore’owe konstrukcje wyposażane są w cywilne opony do jazdy sportowej. To m.in. Michelin Pilot Sport 4S, Michelin Pilot Super Sport, Michelin Pilot Sport Cup 2 i Cup 2 R. Wszystkie posiadają dwa rodzaje mieszanek ułożone obok siebie, a nie jedna na drugiej, jak w przypadku zimowych Alpin 6.
Wyzwaniem były wymagania Kenigsega Agera R, który chciał pobić rekord prędkości i zrobił to osiągając 431 km/godz. Także Bugatti Veyron oraz Chiron stosowały opony Michelin specjalnie zaprojektowane nie tylko do prędkości, ale do ogromnych przyspieszeń i opóźnień przy hamowaniu. W teście przyspieszenia do 300 km/godz. Michelin jest w stanie zaprojektować oponę tak, aby można było opóźnić hamowanie trzykrotnie względem konkurencji i wyhamować auto szybciej niż ponad 1000-konny silnik jest w stanie napędzić się do 300 km/godz.