Słynny włoski motocyklista Andrea Pirillo postanowił sprawdzić jak w bezpośrednim pojedynku wypadnie Tesla Model 3 i Ferrari Portofino. Prowadzący kanał na YouTube jest zaniepokojony tym wyzwaniem z powodu prędkości Modelu 3 i konfiguracji z napędem na wszystkie koła.
Jak technologia w pełni elektryczna ma się do mocy V8 z podwójnym turbo?
Napęd nie jest tu jedyną istotną różnicą pomiędzy Ferrari Portofino a Teslą Model 3. To w rzeczywistości dwa bardzo różne samochody, ale każdy z nich pozwoli ci osiągnąć 100 km/h w zaledwie 3 sekundy. Jedynym punktem łączącym oba samochody są opony Michelin Pilot Sport 4S.
Ferrari Portofino to lekki, dwudrzwiowy sportowy samochód z napędem na tylną oś i twardym rozkładanym dachem. Jego ceny zaczynają się od 220 000 dolarów (875 tys. zł). Podwójnie doładowany silnik V8 osiąga prawie 600 KM, a sprint do setki zajmuje tu zaledwie 3,1 sekundy.
Tesla Model 3 Performance to średniej wielkości czterodrzwiowy sedan z elektrycznym układem napędowym. Cena bazowa tego modelu to 56 990 dolarów (226 tys. zł). Tesla jest cięższa od Ferrari o okrągłe 200 kilogramów, a na stronie amerykańskiego producenta próżno szukać danych dotyczących prędkości i sprintu od 0 do 100 km/h. Według nieoficjalnych informacji podróż ta powinna zająć 3,2 sekundy.