Pierwsza ze stu SSC Tuatara trafiła do swojego posiadacza, którym został Larry Chaplin. On i jego organizacja CF Charities pokazali pierwszą wyprodukowaną Tuatarę 7 lutego podczas Philadelphia Auto Show.
Tuatara Chaplina została wykończona w niezawodnych kolorach czerni z czerwonymi akcentami na zewnątrz. Tę samą kombinację znajdziemy we wnętrzu, w połączeniu z elementami z włókna szklanego. Wszystko wygląda przepięknie. Powinniśmy dziękować panu Chaplinowi za skonfigurowanie swojego hipersamochodu w taki właśnie sposób.
Jako następca byłego rekordzisty Guinnessa w kategorii „Najszybszy produkcyjny samochód na świecie” SSC Ultimate Aero, Tuatara została zaprojektowana w taki sam sposób. Tylko dużo lepiej.
Po pierwsze – samochód został zaprojektowany przez Jasona Castiotę, światowej sławy projektanta, który odpowiedzialny jest za wiele modeli Maserati i Ferrari. Wiedząc, że został zaprojektowany przez osobę, która ma w sowim portfolio inne piękne wozy, możemy bardziej docenić jego piękno.
W niektórych częściach samochodu monokok – główna konstrukcja samochodu, wykonana z włókna szklanego – jest widoczna na zewnątrz.
Silnik V8 o pojemności 5,9 litra z podwójnym turbodoładowaniem napędza tę piękną maszynę. Na paliwie E85 samochód może rozwinąć potężne 1750 koni mechanicznych. Mon skierowana jest na tylną oś za pomocą skrzyni biegów CIMA 7 Speed.
Wszystko to sprawia, że Tuatarą będzie jeździło się naprawdę w oldschoolowy sposób. Ta moc może być za duża dla wielu kierowców, choć jak powiedziałby Jeremy Clarkson, nie ma czegoś takiego, jak za dużo mocy.
W standardowym trybie (sportowym) samochód ma prześwit 10 cm z przodu i 11 cm z tyłu. W trybie torowym auto obniża się do zaledwie 7cm z przodu i 8,2 cm z tyłu. Włączenie trybu aktywuje również aktywne tylne skrzydło.
To wszystko odpowiada za docisk aerodynamiczny, natomiast przyczepność mechaniczną zapewniają opony Michelin Pilot Sport Cup 2, które stworzone zostały z myślą o najszybszych samochodach świata. Francuski producent jako jedyny w branży jest w stanie wyprodukować ogumienie bez indeksu prędkości, co patrząc na statystyki SSC Tuatary może być przydatne.
We wnętrzu mamy prawdziwie hipercarowe wykończenie. Standardowe wyposażenie obejmuje ekran dotykowy z pełną diagnostyką samochodu, sterowaniem multimediami, trybami jazdy, klimatyzacją i elementami sterującymi.
Mamy też wysokiej jakości sprzęt car audio, cyfrowy wyświetlacz kierowcy, kamery boczne i tylne oraz odchylaną w poziomie kierownicę z dźwigniami zmiany biegów i wieloma przyciskami.