Partnerstwo pomiędzy Audi i FC Bayern Monachium trwa od 2002 roku. Dodatkowo, od 2011 roku Audi jest udziałowcem klubu. Dzięki współpracy organizowany jest m.in. Puchar Audi, który w 2019 r. odbył się po raz szósty na Allianz Arena.
Hildegard Wortmann, szefowa marketingu i sprzedaży Audi: – Cele FC Bayern Monachium doskonale wpisują się w nowy kierunek strategiczny marki Audi. Te dwie silne marki są znane z zapewniania klientom i kibicom na całym świecie doświadczeń i emocji klasy premium. Jako wyłączny partner samochodowy klubu FC Bayern Monachium mamy możliwość zaprezentowania elektrycznej mobilności i systemów connectivity oraz przekształcenia ich w konkretne doświadczenia.
Partnerstwo oznacza, że wszystkie gwiazdy i oficjele Bayernu będą jeździły elektrycznymi Audi e-tron. Miejmy tylko nadzieję, że zawodnicy będą mieli możliwość wyboru koloru samochodu oraz wyposażenia… w przeciwnym przypadku na parkingu klubowym możemy mieć sporo zamieszania.
Dla całej floty dostarczonej przez Audi dla FC Bayern, uzgodniono średni maksymalny poziom emisji na poziomie 95 gramów CO2/km w całym okresie obowiązywania umowy. Jest to praktycznie równoznaczne z wymogiem prawnym, który ma być spełniony przez floty producentów od stycznia 2020 r.