W ramach współpracy wypuszczono miniaturową wersję nowego Jaguara w skali 1:64 i zmieniono studio projektowe Jaguara w jeden wielki tor Hot Wheels.
W sumie mierzy on 232 metry długości, ma 25 pętli, trzy skocznie i 44 zakręty. Aby przejazd był płynny, zespół użył 4 kickerów i 55 boosterów.
Malutki Jaguar mija szkice samochodu, jak i również gliniany model. Dalej jedzie przez wnętrze nowego F-Type i ostatecznie zatrzymała się koło swojego pełnowymiarowego odpowiednika.
Według dyrektora projektu Juliana Thomsona: – Jako projektant i wielki entuzjasta motoryzacji muszę przyznać, że modele Hot Wheels są częścią mojego życia już od najmłodszych lat”.
Powiedział też – Jesteśmy przyzwyczajeni do tworzenia modeli z gliny, ale widzieć tak dobrze odwzorowany i szczegółowy model nowego F-Type, przejeżdżający przez studio i prezentujący każdy etap naszego procesu projektowania, to naprawdę wyjątkowe doświadczenie”
Prawdziwy nowy Jaguar F-Type, ma odświeżony design z bardziej agresywnym przodem, większy grill i wąskie reflektory LED. Samochód jest również wyposażony w nieco inną niż poprzednik maskę i nowe tylne światła.
Wnętrze w dużej mierze zostało przeniesione z poprzedniego modelu. Nowością jest 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników i system multimedialny Touch Pro. Ta ostatnia oferuje kompatybilność z Android Auto i Apple CarPlay, a także możliwość otrzymywania aktualizacji bezprzewodowych.
W zależności od rynku dostępne są cztery silniki. Podstawową jednostką jest czterocylindrowy turbodoładowany 2,0-litrowy silnik, który wytwarza 300 KM i moment obrotowy o 400 Nm. Na drugim końcu spektrum, najlepszy F-Type R ma 575 KM i moment obrotowy 700 Nm. To pozwala na przyspieszenie od 0-100 w 3,5 sekundy, a następnie osiągnięcie maksymalnej prędkości 299 km/h.