Auto ujrzało światło dzienne na Guangzhou Motor Show w Chinach.
Ten kompaktory SUV ma trafić do sprzedaży w 2021 roku. Elektryczna odmiana UXa, ma zamontowany z przodu silnik, który wytwarza 201 KM. Zasięg to około 400 kilometrów. Kiedy zapas prądu zacznie się kończyć, z pomocą przyjdzie szybkie ładowanie – 50 kW. Mały Lexus potrafi również odzyskiwać energię podczas hamowania. UX 300e posiada kilka trybów jazdy, dzięki czemu może lepiej zarządzać wydajnością silnika elektrycznego.
Wygląd elektrycznego UXa w zasadzie prawie niczym nie różni się od jego spalinowej wersji. Coś co go wyróżnia to nowe felgi – znacząco wpływające na poprawę aerodynamiki. Port ładowania znajduje się na tylnym słupku, gdzie w zwykłej wersji znajduje się wlew paliwa.
Lexus UX 300e jest zbudowany na platformie GA-C Toyoty. Samochód został stworzony z naciskiem na osiągi na drodze. Lexus wyposażony jest w nowe amortyzatory, dzięki czemu może zachować optymalny rozkład ciężaru przy zastosowaniu nowej jednostki napędowej wraz z akumulatorami.
Układ napędowy UX 300e czerpie z doświadczeń firmy płynących ze stosowanego od lat i ciągle rozwijanego napędu hybrydowego.
Samochód oferuje bardzo dobrze wyciszone wnętrze i przyjemne wrażenie z jazdy. Auto posiada dodatkowe wytłumienie, mające na celu zmniejszenia szumu wiatru i hałasu drogowego. Active Sound Control to system, którego zadaniem jest przesyłanie dźwięków z otoczenia po to, aby kierowca mimo świetnego wyciszenie wiedział co dzieje się na zewnątrz.