Pierwsza generacja jednostki zadebiutowała w modelu Legacy w 1989 r. Silnik był bazą dla wielu wybitnych modeli cywilnych jak Impreza GT, Impreza WRX STI oraz wyczynowych jak A-grupowa Impreza 555 czy wreszcie szereg kolejnych ewolucji samochodów WRC japońskiej marki.
EJ20 będzie oferowana ze specjalnie zestrojonym silnikiem, a do niebieskiego lakieru nadwozia wkomponowano 19-calowe alufelgi od BBS, oczywiście w kolorze złotym. Nabywcy limitowanej edycji samochodu będą wylosowani drogą loterii, której szczegóły zostaną ujawnione za miesiąc.
Z końcem grudnia fabryka w Oizumi w prefekturze Gunma przestanie produkować historyczne silniki. Jednocześnie Subaru w Japonii przestało przyjmować zamówienia na WRX STI obecnej generacji.
Nowa generacja Subaru WRX STI jeszcze w 2020 r. Pod maską wyraźnie mniejszy silnik