10. „Czysta karta” modelu 968
W czasach, gdy filozofia projektowania Porsche była kwestionowana i nazywana powtarzalną oraz nudną, zespół ze Stuttgartu zamknął usta krytyków tą niesamowitą reklamą. „Rozpoczynanie od czystej karty jest w porządku. Jeśli nie masz niczego, co warto kontynuować” – czytamy w nagłówku.
Tym sposobem Porsche nie tylko wyśmiewa krytyków, ale także broni swojej filozofii, dodatkowo zaczepiając wszystkich innych producentów projektujących nowe samochody.
9. Reklama Porsche „Ale szczerze…”
„Bądźmy szczerzy, czy spędziłeś swoje dzieciństwo marząc o tym aby posiadać Nissana lub Mitsubishi?”
Choć ta reklama nie zestarzała się najlepiej, bowiem Nissan i Mitsubishi krótko po jej publikacji faktycznie zaczęły produkować samochody o których marzył niejeden chłopak, zasługuje ona mimo wszystko na słowa uznania.
8. Turbo Wagon – Volvo
Ta reklama idealnie podkreśla cel w jakim stworzony został Turbo wagon, nabijając się jednocześnie z Lamborghini. Plakat idealnie pokazuje też bezsens supersamochodów. Reklama kończy się też spektakularnym zdaniem: „Widzisz, w przeciwieństwie do innych kombi, obydwa końce Volvo 740 Turbo Wagon zostały stworzone po to, by ciągnąć”.
7. Kampania Audi „Nie możesz przestać jeździć”
Rabusie czekający na autobus? Geniusz tej reklamy tkwi w jej prostoście. Nie jest przesadnie śmieszna, nie wyśmiewa także innych producentów, jest za to bardzo prosta.
6. BMW vs Audi
Podczas gdy Audi chwaliło się w każdym możliwym miejscu uzyskanym tytułem najlepszego samochodu w Południowej Afryce, BMW wygrało tytuł World Car of The Year. To nie mogło skończyć się inaczej.
5. Subaru odpowiada Audi i BMW
„Gratulacje dla Audi i BMW za wygranie konkursu piękności. Życzenia składa zwycięzca konkursu na silnik roku”.
4. Bentley kończy spór
Bentley zawsze sprawiał wrażenie najbardziej dojrzałego, położył kres sporom między producentem dzięki tej reklamie. Na początku plakat wywołał spore kontrowersje i zamieszanie, jednak Bentley grzecznie wyjaśnił, że jest on skierowany do BMW, Audi i Subaru.
3. Trening dla kierowców Mini
Świetny sposób na zareklamowanie rozmiaru Mini (mimo iż dzisiejsze Mini wcale nie są już takie mini).
2. BMW rozbawia wszystkich
Ta reklama powstała w czasach, kiedy kierowcami BMW byli tylko dyrektorowie i menedżerowie, w drogich okularach przeciwsłonecznych. Zamiast haseł wykorzystywanych na przykład przez amerykańskiego Buicka „Czy to jest kierowca BMW?”, niemiecki koncern postanowił przygotować żart, który spodobał się wszystkim entuzjastom motoryzacji.
1. Nobody’s Perfect w wykonaniu Porsche
Jeśli będziecie przeszukiwać internet wystarczająco długo, w pewnym momencie na pewno natkniecie się na tą reklamę. Jedna z najbardziej popularnych reklam w historii, która musiała znaleźć się na czele tej listy. Porsche w świetny i zabawny sposób przedstawiło listę swoich sukcesów w motorsporcie.