Decyzja ta obejmuje również nadchodzącą, nową generację AMG GT. Szerzej o zbliżających zmianach i planach na przyszłość wypowiedział się Tobias Moers – szef AMG w wywiadzie dla brytyjskiego „Autocar”.
Tobias Moers, szef AMG: Klienci dali nam odpowiedź, najbardziej chcą napędu na cztery koła. Kiedy AMG oferowało klasę E z napędem na tylne koła i opcjonalnym napędem na wszystkie koła, ponad 90 procent zamawiających zdecydowało się na to drugie rozwiązanie. Kiedy rozmawiam z klientami o GT, pytają mnie o napęd na cztery koła. To nas odróżnia, ale i osłabia względem naszej konkurencji. Ma to również związek z bezpieczeństwem.
Mercedes AMG GT nowej generacji z AWD
Według zapewnień Moersa w przyszłości modele AMG wyposażone w doskonale znane, czterolitrowe V8 zostaną wprowadzone na rynek w wersji hybrydowej typu plug-in. Jak mówi szef AMG, takie jednostki napędowe nie będą przekraczać obecnej, maksymalnej mocy 630 KM.
Pierwszym modelem z hybrydowym układem napędowym będzie czterodrzwiowy AMG GT, który ma wystartować w 2020 roku jako rywal Porsche Panamera S-E Hybrid.