Raport został ujawniony w trakcie World Economic Forum w szwajcarskim Davos. Z niego dowiadujemy się, że włoska marka – która sprzedaje także T-shirty, okulary słoneczne i pluszowe misie, a okazjonalnie supersamochody – wyprzedziła takie marki jak McDonald’s, Coca-Cola, Lego, czy Disney.
Marka Ferrari została ogłoszona najbardziej wartościową na świecie
Wskaźnik BSI (Brand Strength Index) w trakcie 12 ostatnich miesięcy w przypadku Ferrari podskoczył z 91,5 do 94,8 na możliwych do uzyskania 100 punktów. Włoska marka jest tylko jedną z 14 w całym raporcie, która uzyskała ocenę AAA+.
Jedyne marki z branży motoryzacyjnej, które zbliżyły się do Ferrari to BMW i Porsche – obie otrzymały ocenę AAA.
„Jako najbardziej luksusowy producent samochodów na świecie, Ferrari ma nieporównywalny poziom rozpoznawalności marki. Wynika to z jakości designu oraz innowacyjności,” powiedział David Haigh, dyrektor zarządzający Brand Finance. „Logo brykającego konia stanowi idealny symbol siły i kondycji marki, która planuje nowe modele i sięga poza rynek motoryzacyjny”.
Ferrari ustanawia nowe standardy wśród producentów supersamochodów. Włoska marka oddzieliła masę swoich produktów od samochodów. Poza ubraniami i wszelkiego rodzaju gadżetami, Ferrari oddaje swoją nazwę także dla parków rozrywki, czy hoteli na całym świecie. Nie dość powiedzieć, że w Katowicach powstała pierwsza na świecie restauracja przy salonie Ferrari
W zeszłym roku wartość marki Ferrari wzrosła o 27 procent i osiągnęła poziom 8,3 miliardów dolarów. Większość samochodów, których produkcja zaplanowana jest na 2019 została sprzedana jeszcze przed wakacjami 2018.
Louis Camilleri, nowy dyrektor naczelny, który zastąpił Sergio Marchionne po jego śmierci, ogłosił już plany na 15 nowych modeli. Wiele z nich ma być hybrydami.
Z raportu dowiadujemy się również, że w branży oponiarskiej pionierem pozostaje marka Michelin. Francuska firma w zeszłym roku wyprzedziła Bridgestone’a i utrzymała swoje miejsce w top 300 wszystkich marek na świecie.