Stylistycznie Skoda Scala bazuje na pokazanym na salonie paryskim prototypie Vision RS. Auto ma być pięciodrzwiowym hatchbackiem, który zastąpi Rapida Spaceback. Nowy model Skody będzie droższy w porównaniu z obecnym na rynku modelem Rapid, aby stworzyć bardziej wiarygodnego rywala dla Forda Focusa, Opla Astry, Kii Ceed, Renault Megane, Volkswagena Golfa i Hyundaia i30.
W najnowszej Skodzie znajdziemy spory bagażnik o pojemności 467 litrów, elektrycznie sterowaną klapę bagażnika oraz światła Full LED z przodu i z tyłu. Jeśli chodzi o wyposażenie dodatkowe to w Scali po raz pierwszy mogą zostać zastosowane tzw. dynamiczne kierunkowskazy. Opcję stanowi również elektrycznie wysuwany hak holowniczy i podobnie jak w modelach Superb i Kodiaq parasol w przednich drzwiach. Klienci którzy lubią nowoczesne technologie mogą również wybrać Virtual Cockpit czyli ekran o przekątnej 10.25 cala, który zastąpi tradycyjne zegary.
Jeśli chodzi o silniki benzynowe to bazowa wersja posiada trzycylindrowy 1.0 TSI o mocy 95 KM. Odrobinę mocniejsza wersja tej jednostki ma 20 KM więcej. Benzynowy silnik o największej mocy to jednostka 1.5 TSI (150 KM). Ostatnie dwie wymienione jednostki napędowe mogą współpracować z sześciobiegową skrzynią manualną lub siedmiostopniową automatyczną przekładnią DSG.
Jedyny diesel dostępny w Scali to jednostka 1.6 TDI o mocy 115 KM i momencie 250 Nm, wyposażony w filtr cząstek stałych i katalizator SCR, który odpowiada za redukcję tlenków azotu, wymagając tankowania czynnika AdBlue. Podobnie jak w przypadku mocniejszych benzyn, silnik ten współpracuje ze skrzynię sześciobiegową lub siedmiostopniową DSG, w zależności od preferencji klienta.
W 2019 roku, oferta zostanie poszerzona o 90-konny silnik 1.0 G-TEC zasilany sprężonym gazem ziemnym lub benzyną.