Początkowo nazywał się Bibendum. Najpierw przedstawiano go jako niespokojnego tytana szos, stopniowo zmieniając wizerunek na dobrotliwego towarzysza automobilistów. Wszystko zaczęło się w 1884 r., podczas wizyty braci Michelin na Wystawie Powszechnej i Kolonialnej w Lyonie. Organizatorzy wystawy długo zastanawiali się jak w oryginalny sposób przyciągnąć uwagę widzów, szef stoiska tuż przy wejściu ułożył dwa wysokie stosy opon. Kiedy zauważył je Edouard Michelin, podzielił się ze swoim bratem uwagą: „spójrz, gdyby dodać ramiona, byłaby z tego postać ludzka.”
Sylwetkę postaci stworzył Marius Rossillon (O’Galop) na bazie swojego projektu plakatu dla niemieckiego browaru, który nigdy nie został zrealizowany. Na plakacie w centralnej części znalazła się grubsza postać trzymająca kieliszek i nosząca binokle, która wznosiła toast mówiąc À votre santé. Le pneu Michelin boit l’obstacle (co można przetłumaczyć jako „Wasze zdrowie. Opony Michelin połykają przeszkody”). Tak oto, w kwietniu 1898 r. powstał projekt serii plakatów, których głównym bohaterem stał się właśnie „Bibendum”.
Ludzik Michelin, przynajmniej na początku był wojownikiem zadziornym, stworzonym do bojów, do których dochodzi między marką Michelin i konkurencją. Ówczesna reklama była w dużo mniejszym stopniu obwarowana przepisami niż obecnie. Bibendum bez przeszkód od samego początku ostro walczył z konkurencją.
Nieśmiertelność Ludzika Michelin jest już zapewniona dzięki dowodom sympatii ze strony publiczności. W czasach nieco nam bliższych, w latach 80., wraz z pojawieniem się na murach spontanicznych dzieł anonimowych artystów, pojawiły się również całe zastępy słynnego Ludzika. W tym samym okresie można spotkać go w wielu komiksach. W 2000 roku został uznany za najbardziej znany symbol firmowy na świecie.
Bohaterowi reklam Michelin udało się przetrwać dzięki umiejętności ewoluowania, życia zgodnego z rytmem zmieniających się czasów. Gdy pojawił się po raz pierwszy, jego wygląd znakomicie współgrał z ekscentrycznymi automobilistami z minionej epoki. Dziś jest dużo spokojniejszy. Wraz z rozwojem firmy wzrosła także jego odpowiedzialność. Chociaż cygaro zamienił na jogging, to niezmiennie namawia nas do bezpiecznej jazdy. Ludzik Michelin to jeden z najstarszych znaków towarowych na świecie, który cały czas jest w użyciu. Wczoraj kultowa maskotka firmy Michelin została odznaczona tytułem „Ikony Millenium” przez Advertising Week. Zostało to ogłoszone na Times Square w Nowym Jorku, podczas ceremonii Madison Avenue Walk of Fame Icon Awards.
Gratulujemy!